Mera stöd!

Igår kom den på posten: Gravidgördeln jag beställt!
 
När jag googlade på dessa bälten blev jag inte klok på storlekarna. Storlek Small innebär ett midjemått på 70 cm - vem har det som gravid?? Jag fick köpa den största storleken XL för att komma upp i 120-140 cm, undrar om jag kommer att kunna ha den under hela graviditeten? Jag har nästan 120 cm i midjemått nu i vecka 29...
 
Återstår att se om jag tycker att den är skön och ett bra stöd, men jag tror det lir bra :)
Hanna
2014-05-14 @ 08:28:26
URL: http://thefunhagens.blospot.se

Det är inte en sådan gördel som du ska ha under magen, över höfterna som "lyfter" magen? Jag hade ett sådant mot foglossning och det var superbra. Jag tror jag hade M på det om jag inte minns fel. Funkade finfint eftersom man ska spänna det HÅRT.

Svar: Nej det är inget foglossningsbälte (men jag har ett sådan också), utan mer som en "stödstrumpa" runt magen - för att hålla upp gravidmagen :)
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0