Utbildning för blivande föräldrar

Igår var vi på föräldrautbildning för första gången. Under fyra måndagkvällar ska vi få träffa andra blivande förstagångsföräldrar för att prata om erfarenehter, farhågor, önskningar och förväntningar, allt under expertisen av erfarna barnmorskor :)
 
Det var en lagom stor grupp i olika åldrar, vi var dock de enda som väntade tvillingar. Komiskt det där egentligen, om jag hör att någon väntar tvillingar är min första tanke inte att det skett på "naturlig väg" utan kanske att de har fått lite assistanshjälp. Men när vi berättade att vi väntar två fick vi direkt kommentarer och frågor från de lyckligt naiva (och ovetandes om svårigheter barnalstrande kan innebära) såsom: var det en chock att få reda på att det var tvillingar? Näe det var ingen chock, vi satte ju in två ägg... Fast det berättar vi inte :)
 
Denna första gång gick de främst igenom upplägget för de fyra kvällarna, vi berättade om oss själva och lyssnade på barnmorskorna. Jag ser fram emot fortsättningen! :)
karin
2014-05-13 @ 11:28:19
URL: http://villbli3.bloggplatsen.se

Haha! Det är min första tanke också vid tvillinggraviditet. Våra grannar har ett barn sedan tidigare och fick för ett tag sedan tvillingar. Jag gick igång direkt och började fundera och analysera allt jag hört dem säga.. Typ "lät hon inte lite sur när hon grattade en annan gravid kvinna tidigare?". Haha så dumt, det går ju faktiskt att få tvillingar på annat sätt än genom ivf/äd.. Men man står sig själv- och den världen man lever i närmast.

Synd att det inte finns en tvillinggrupp för er!

Kram

Svar: Ja fast vi kommer bli inbjudna till en tvillingträff på sjukhuset innan sommaren har de lovat! :) Kramar till dig - jag kollar din blogg typ varje timme - tänker massor på dig!!!
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0