Du är först i kön!

Jag sattes upp i äggdonationskön på Sahlgrenska i mitten av mars 2013. De sa då att det är 1,5-2 års tid, men troligast minst 2 år kanske mer. Jag har inte meddelat dem om att vi blivit gravida genom ÄD i Finland och ej heller nu att vi fått våra tvillingar. Jag ville vänta och se när vi annars skulle ha fått chansen.
 
I förgår ringde de!! Kvinnan jag pratade med hade först pratat med min man så hon visste att vi har våra barn, så det första hon sa var Grattis! Vi pratade en stund och nu har de såklart strukit oss så igår fick ett annat par ett efterlängtat samtal som förhoppningsvis kommer ge dem massor av kärlek och lycka <3
 
Men jag är lite tveksam till om de är helt ärliga om att vi verkligen kommit fram i kön? De har hela tiden sagt att det troligtvis rör som om minst två år, vilket innebär att detta borde bli verklighet först vårkanten 2015. Till saken hör att jag precis fått och lämnat in en uppföljning på en forskningsstudie. Så i tisdags fick de ett brev från mig om att vi lyckats bli gravida och få barn genom ÄD i Finland. En dag senare ringer de och säger at vi nu är framme i kön? Känns liiite för mycket som ett samanträffande? Men ja, det spelar ingen roll nu :)
 
Jag är såå glad att vi inte behöver gå igenom allt det nu och framförall att vi inte väntade tills vi kom fram i kön! För OM vi hade gjort det hade vi inte haft våra barn! Och jag kan inte tänka mig ett liv utan dem nu? Min största lycka i livet - att få ha min söta lilla flicka och min söta lilla pojk, som just nu sover så sött?! Livet är underbart med dem - och jag är TACKSAM varje dag för att jag få ha dem, ingenting kommer någonsin att betyda mer än vad de gör <3



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0