Den & jag är tillbaka!

Ja nu är jag tillbaka! Jag har tänkt mycket på min blogg och vad jag vill med den. Anledningen till att jag startade den var för att skriva av mig om känslor och tankar i allt som hände. Och så ville jag kunna hjälpa andra i liknande sits. Det blev min resa till barn och när jag väl hade mina älskade barn i min famn var ju resan slut? Typ.
 
Men den fortsätter, fast på ett annat sätt. Och det är det jag kommer ta upp/belysa fortsättningsvis. Sen har jag verkligen saknat kontakten med er läsare! 😊
 
Men det blir ingen mamma-barn-blogg utan det kommer handla om ofrivillig barnlöshet och framför allt äggdonation. Hur påverkas vi i vardagen av att vi har barn som blivit till genom äggdonation? Vad innebär det för dem? Med mera..
 
Så jag är tillbaka och kommer blogga ett par gånger i veckan gissar jag och "den" som är tillbaka är mensen. Sist jag hade mens var i oktober 2013, märkligt.. Sedan förlossningen har jag haft några småblödningar men inte varit säker på om det börjat eller inte. Denna gång var det inga tvivel! 😉
 
Men det gör också att en massa tankar går igång.. Är jag fertil nu? Ja alltså lika fertil som innan graviditeten? Med ett amh-värde under 0,2 är det ju inte mycket att hurra för men ändå..
 
Vi pratar en del om när vi vill starta syskonförsök. I de bästa av världar, om vi inte behövde ta hänsyn till något annat, är vi nog ganska överens om att vi skulle vilja återvända till kliniken i Helsingfors efter sommaren. Känns mysigt att få drömma lite om det. Men än så länge är det bara på pratstadiet, långt ifrån något beslut 😊
Http://jakteneftertotallycka.blogspot.se/
2015-03-15 @ 21:56:45

Välkommen tillbaka! Jag finns kvar som trogen läsare såklart!!!

Svar: Tack fina Du <3
Fertilitetsresa

Sindyrella1983
2015-03-16 @ 08:51:06

Så roligt att läsa att du är tillbaka!!! =) Jag har varit här inne då och då och kollat om det kommit något nytt.
Hoppas det går bra med era små underverk!

Jag har gjort mitt femte IVF-försök och är gravid! 6+4 idag och det är VUL nästa tisdag 24/3. Känns som en hel evighet dit. Är så orolig efter förra gången när det var ett MA. Men eftersom det var så då, så ska det gå bra nu!
KRamar

Svar: JA! Det SKA gå bra nu!! Vilka fantastiska nyheter vad glad jag blir att höra att du är gravid - skriv tillbaka och berätta vad som sas på vul:et!! Många kramar och tummarna mina har du såklart!!!
Fertilitetsresa

Tina
2015-03-16 @ 20:55:01

Glad även jag att läsa ett livstecken från dig!
Här går min andra ED tvillinggraviditet framåt nått halvvägs småflickorna ska bli storasystrar åt två små gossar i sommar!
Planeras och boar för fullt hemma innan det blir för tungt!

Svar: Åh vad härligt! Håller tummarna för att allt går bra för er!! Nu blir ni stora familjen då <3 Kramar!!
Fertilitetsresa

Anonym
2015-03-23 @ 17:02:04

Välkommen tillbaka! Hoppas att era syskon försök går bra. Kram från Genus longing

Svar: Tack Genus :) Kramar tillbaka!
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0