Vet inte var i cykeln jag befinner mig... Om det ens finns någon cykel??

Alltså, jag blir så trött så jag blir matt.. Jag skrev ju för ett tag sedan att jag hade fått utslag på ägglossningsstickor (flera av olika märken så det är säkert), så då var det ju bara att vänta på att mensen skulle komma, eller ja honfullt skulle jag ju också kunna vänta på att mensen INTE skulle komma. Och mensen kom inte. Testade med gravtest fast jag absolut inte trodde jag var gravid, vilket jag heller inte var. Väntade en extra vecka och tog nytt test. Ingen mens, inte gravid.
 
Då kolla jag nätet och där står "Du kan ha mens utan att ha ägglossning. Men du kan inte ha ägglossning utan att ha mens". Neh`? Men jag har ju haft ägglossning men ingen mens? Är jag en omöjlighet?? 😳
Så jag ringde till mbc för rådgivning. Vilket oftast (min erfarenhet) är ett misstag då de sällan ger råd, så ej heller denna gång. Bm inledde med att säga att hon inte kan så mycket om just ägglossning... Ja, det är ingen mening att återge samtalet för jag blev inte ett dugg klokare av det, varken då eller nu.
 
Nu en och en halv månad senare upplever jag inte att jag har haft någon mens. Eller ja, i helgen som gick hade jag några droppar rött i trosan that´s it. Ingen blödning precis.. Gaa!! Jag vill att kroppen kommer igång igen. Kan det vara läge att ta Provera? Jag har en ask i medicinskåpet som jag aldrig öppnat, jag fick det utskrivet inför ÄD men behövde aldrig använda den. Finns det någon som kan berätta hur man tar den? Jag har glömt...
Anonym
2015-09-08 @ 07:56:25

Även om man får utslag på ägglossning test så innebär intendent att man faktiskt ägglossar! Testerna mäter hormon som stiger i kroppen inför ägglossingen men de kan ändå vara så att ägget inte släpper. Det kan vara därför som mensen både blev sen och minimal.

Genus Longing
2015-09-09 @ 11:30:27

Ibland förstår man inte kroppen alls, den verkar göra som den vill. Att inte ha mens efter äl är konstigt men du kanske får en lång menscykel denna gången. Hoppas att din kropp snart är på banan igen. Kram på dig

Svar: Tack för pepp! Dessvärre är den inte på banan än...?! Kramar tillbaka!
Fertilitetsresa

jz79
2015-09-09 @ 21:40:33
URL: http://jz79.wordpress.com

Mvc är ju inget vidare på sånt där..Kontakta en privat gyn istället, dom har koll! Kram!!

sindyrella1983
2015-11-13 @ 10:05:43

Tänkte bara berätta att vår son kom i lördags. 4620 gram och 53 cm lång. så det är en rejäl pojke. finaste i hela världen (enligt oss) :-)

Svar: Åh vad roligt att höra!! Stort stort grattis!!! Hur mår ni nu?
Underbart att Du äntligen fick vara mamma i jul ❤️
Största kramen till hela familjen!!
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0