Vi körde inte...

Ja nu är jag tillbaka på bloggen, nästan fyra år senare...
 
Sist jag skrev var 28 januari 2016, idag är det 28 oktober 2019. Det blev aldrig att vi körde på FET i januari 2016. Jag var i kontakt som sagt med kliniken och där var det bara att köra på! Men efter närmare tanke så vara känslan att det inte var rätt läge att planera för syskonförsök. Idag kan jag inte riktigt peka på varför vi gjorde det beslutet? Vi gick mer på känslan som sa att vi borde vänta..
 
Men om det är något jag lärt mig - livserfarenhet - så är det att lyssna på min intuition. Jag har sällan intuition om saker som är BRA, det jag bör göra, men intuitionen (om jag lyssnar på den) är stark på det jag INTE bör göra.
 
Ett år efter blev vår dotter sjuk. Det är antagligen generna från donatiorn som spelat roll, deet kommer vi kanske aldrig få veta. Jag vill inte berätta mer om hennes sjukdom i sig, men det har varit tuffa år med mycket osäkerhet, sjukhusvistelser och akuta händelser med ambulansfärder. Vi har inte lagt det bakom oss, men det verkar som om medicineringen änfligen fungerar som den ska så att sjukdomen hålls i shack.
 
Så kanske var det så att någonstans fanns det något i mig som visste vad som väntade som gjorde att vi då avstod från att påbörja syskonförsöken?
 
Nu är tankarna annorlunda... Om det ska jag skriva i kommande inlägg ♥
 
Nu vill jag istället rikta ljuset på alla er som är här inne och läser! Jag må ha varit frånvarande i flera år men bloggen lever och fyller sin funktion i högsta grad! VARJE DAG är det över 100 personer som läser!! Jösses!! Det hade jag aldrig någonsin trott! Men jag är så glad att den kan vara till hjälp för andra - för det var faktiskt en av de största orsakerna till att jag började blogga - för att kunna ge andra det jag själv saknade, mer info om att som hör till fertilitetsresandet att göra!
 
Idag har jag också gått in på mailen som är kopplad till denna blogg: [email protected] Jag hade 1240 mail som väntade på mitt svar!!
 
Här trodde jag att bloggen och min fertilitesresa hade fallit i glömska? Så fanns ni här hela tiden - mina cybervänner, vi som gläds åt varandra, sörjer tillsammans och hoppas innerligt att vi alla når vår dröm om den fantastiska gåvan med kärleksbarn ♥♥♥
 
Nu är jag tillbaka. Vi hörs snart!
Kram Malin
 
 
Mary
2019-10-28 @ 13:53:38
URL: http://https://saintmaryslog.wordpress.com/

Välkommen tillbaka!

Inte heller jag har skrivit på fyra år, men jag har dig kvar i min Feedly så gissa min förvåning när detta inlägg kom upp.

Så ledsen över att höra om din dotter, jag hoppas verkligen hon blir frisk igen, om det ens är möjligt.

Kram, Mary

Svar: Ja jag förstår det!! Tack för det, det är stabilt nu och då försöker vi må gott i det <3
Men du då? Hur är allt med dig??

Kramar
Fertilitetsresa

Emelie
2019-10-28 @ 19:52:12

Åh, men hej! Vad kul att höra något från dig. Visst fick ju en dotter dec 2014. Gjorde ett syskonförsök med samma donator 2016, detta försök misslyckades och vi gick vidare till fertinova i Åbo under sommaren och 2017 föddes våra tvillingar! Plötsligt blev vi trebarns-föräldrar! Fler barn än så blir det inte, fullt nöjd och oändligt tacksam över de jag fick. Hoppas att allt går så bra som det kan med er dotter!
Kram Emelie

Svar: Så härligt! Stort grattis till er fina familj <3 <3 <3 <3 <3Kramar
Fertilitetsresa

SuzieZ
2019-10-28 @ 20:11:52

Välkommen tillbaka!!<3

SuzieZ
2019-10-28 @ 20:11:54

Välkommen tillbaka!!<3

Svar: Tack <3
Fertilitetsresa

Minna
2019-10-29 @ 23:53:27

Men vad kul att läsa att du är tillbaka på bloggen! Har tittat in här då och då av nyfikenhet. Vad tråkigt att höra att er dotter blivit sjuk, hoppas allt går så väl som det bara kan.
Jag började läsa din blogg när jag och min man började leta efter andra länder att genomföra ÄD i istället för Sverige. Vi gjorde ett ÄD försök i Sverige som misslyckades och vände oss sedan till Finland, mycket pga allt du skrev om era erfarenheter av ÄD där. Det gjorde att vi fastnade för just Finland. I början av 2019 föddes vår underbara lilla dotter och vi hoppas på syskon framöver då vi har några kvar embryon i frysen. Kanske hade vi valt Danmark istället om jag inte hade hittat din blogg. Tack för allt du delat med dig! Det har varit en bidragande del till att vi fick vår lilla tjej till slut <3 Det ska bli spännande att följa dig på bloggen igen!

Svar: Tack för att DU delar detta med mig <3
Stort grattis till er dotter - vilken ljuvlig gåva <3
Fertilitetsresa

Mary
2019-11-04 @ 10:44:25
URL: http://https://saintmaryslog.wordpress.com/

Hos mig har livet rullat på. Vi fick en son i nov 2013 som på fredag fyller 6(!) år. Han har börjat förskoleklass, det är helt galet. Vår dotter är drygt fyra och hon kom ju på helt normal väg, utan att vi ens fattade något, hon var vårt andra mirakel kan man lugnt säga. För 6 år sedan bodde vi i lägenhet utan barn. Nu har vi gift oss, köpt hus och flyttat till en annan mindre stad och här blir vi kvar. Jag har haft det kämpigt sen vår dotter föddes, stress, sömnproblem och en del fysiska (men ofarliga krämpor) men nu har det äntligen vänt. Känns underbart! Kram!

Svar: Vilken resa DU har haft! Så härligt det låter nu. Förstår att det varit yin och yang innan - livet, ibland är det tur vi inte vet vad vi har framför oss, men oftast gott att se tillbaka <3Kram
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0