Bästa testerna?

Det finns en uppsjö av tester på marknaden för att lyckas bli gravid. Innan köpte jag alltid Clearblue på Apoteket men när man gör det månad efter månad i flera år blir det mycket pengar... Nu köper jag tester på billiga-tester.se  billigt, enkelt och bekvämt och så kommer det hem direkt i brevlådan. Jag kan dock tycka att ägglossningstestet är lite svårt att tyda, men om jag tror den visar positivt brukar jag dubbelkolla med ett Clearbluetest - älskar att se Smileys:en!
 
Billiga testers graviditetstester har hittills inte varit svåra att tyda...
 
(inte gravid)
 
Men jag har ju blivit spontangravid en gång (som slutade i missfall), så EN gång har jag fått uppleva det magiska PLUSSET!
 
 
Nu har det kommit ett nytt test som ska göra det lättare att veta när man är som mest fertil: Clearblue fertilitetsmonitor, jag är dock inte särskilt sugen på att lägga 1.275 kr på det men jag är nyfiken på om någon har provat?
 
Var köper du dina tester och vilka tycker du är bäst?
Libra
2012-09-05 @ 17:41:30
URL: http://www.minbebis.com/blogg/libra/

Hej!
Känner igen testet under. Fick ett lika blankt idag. :(

Jag kör med Testlagrets. De är väl samma. Den enda gången jag blivit gravid var jag tvungen att kolla med ett ClearBlue som visar texten Gravid för att förstå. ;-)

Har också funderat på en sådan monitor. Men frågan är ju om det är värt det. Har regelbunden ägglossning.

Hoppas plusset bara är lite trögstartat. :)

Svar: Ja, hoppet har jag kvar än iaf :)
Fertilitetsresa

Ingrid
2012-09-07 @ 10:26:40

Hej! Jag har använt monitorn i drygt ett år nu. Jag tycker att den har fungerat jättebra förrutom att jag inte är gravid än då men det är ju inte monitorns fel. Tycker att den var bra för att den visade en extradag innan ägglossningen kom igång och det känndes tryggt att inte missa den. Jag köpte min begagnat på blocket, jag tror att det är ganska lätt att få tag på en begagnad.

Nu är det IVF som gäller för min del, mitt första äggplock är på tisdag. Så jag hoppas att jag snart ska slippa tänka på ägglossning men det brukar ju inte riktigt gå så lätt som man hoppas.

Svar: Smart! Jag tänkte inte på att man kan köpa begagnat.. Är det lätt att hitta stickor till? VAd kostar de? Åh så spännande, jag lovar att hålla tummarna på tisdag!! Snälla skriv tillbaka och berätta hur det går!! Kramar :)
Fertilitetsresa

Sandra
2012-09-07 @ 22:41:52

Har provat monitorn, funkade bra tyckte jag även om jag inte blev gravid genom att använda den. Jag och min man fick oxå göra ivf, på andra försöket lyckades vi.

Svar: Åh gattis vad roligt! Hur långt är du gången?
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0