Jag vill göra allt jag kan!

Jag vill göra allt jag kan för att bli gravid, för att bli mamma. Det handlar om stora saker och även om små. Det var anledningen till att jag tackade ja till att vara med i forskningsstudien vilket innebar att gå på enbart pulver i 90 dagar och att sedan fortsätta på diet (som jag gör nu). Nu motionerar jag varje dag i 50 min och ser till att allt jag äter och dricker ger kroppen näring. Jag har helt slutat med kaffe och dricker numera enbart koffeinfritt rött te.
 
Detta sätter inte guldkant på tillvaron, men allt är värt det om det ger oss ett barn!
 
Jag blev tipsad av snälla Anne på vad jag kan tänka på (förutom näringsrik kost):
 
Gravid-vitamin (inkl. Folsyra), Vitamin E och dubbel dos Omega 3
 
                      
 
Jag vill göra allt jag kan för att bli gravid, för att bli mamma. Jag tänker inte stå i slutändan och tänka OM, tänk om jag bara hade gjort det, eller inte gjort det. Jag tänker göra allt. Hur långt jag är villig att gå vet jag inte, men jag vet heller inte vilka vägar min resa tar...
ZtorZillen
2013-04-10 @ 22:23:06
URL: http://ztorzillen.blogg.se

D-vitamin är bra för din egen kropp också...! Så att du står emot sjukdomar och så...har du gått på flytande i 90 dagar?

Svar: Ja, d-vit finns med i Gravid-vitaminen så den har jag :) Ja jag var med i en forskningsstudie inför ivf:en på Sahlgrenska. Jag fick gå på modifast i 90 dagar (följdes upp noga), nu får jag kostråd från dietist som jag träffar en gång per månad i ett år.
Fertilitetsresa

Anonym
2013-04-11 @ 13:36:15

vitamin E har jag missat att man "ska" äta... vad är det bra för?

Svar: Den ska öka chanserna att bli gravid. Googla vitamin e fertilitet så hittar du mer! :)
Fertilitetsresa

Mary
2013-04-11 @ 13:48:27
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com

Jag äter Folsyra och vitamin D men vi ska i dagarna införskaffa Omega-3 också. Hemma äter vi så sjukt mycket Omega-6 så vi behöver justera balansen där känner jag.
Vad är vitamin E bra för?

Svar: Jag vet egentligen inte vad vit E gör, men det ska påverka möjligheten att bli med barn, jag fick tipset från Anne, hon verkar väldigt insatt. Googla vitamin e fertilitet så hittar du mer :)
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0