Fokus framåt!

Tack alla söta fina och snälla som försöker peppa mig utifrån AMH-värdet. Jovisst jag förstår att det inte är kvantiteten utan kvaliteten som räknas. Men vi vet ju alla att kvalitén inte ökar med åldern och jag fyller 38 iår så...
 
Men jag SKA tänka positivt inför IVF:et, men någonstans måste jag ju också vara realistisk i  mina tankar och önskningar. Jag och min man har i alla fall beslutat att i inte ska gå in i tankar om äggdonation och liknande nu. Kanske sen men inte nu. Nu koncentrerar vi oss inför kommande ivf!
 
Idag tar jag min sista Provera, och idag kom även mensen - vilket som känns skönt planeringen funkar :)
Jag började med nässprayet Suprecur i tisdags, 2 puffar tre gånger om dagen. Jag ställer klockan och tar dem tiderna kl. 06 - 14 - 22. Det funkar bra. Barnmorskan sa visserligen att det är okej om man tar dem lite senare på morgonen på helgerna, men jag (vågar) vill inte riskera något så jag ställer kl på 06.00 varje dag - det är en trygghet för mig :) Hur gör ni andra?
 
 
Jag har även bokat tid för blodprov på Vårdcentralen och planerat in i kalendern dagar som jag bör vara "förberedd på att åka till Sahlgrenska", det tar mycket tid i anspråk och jag hoppas att det håller för jobbets räkning. Hittills har jag lyckats flexa, kompa, förskjuta arbetstiden, fixa och mixtra utan att ha behövt berätta för någon. Känns inte som om det kommer att vara hållbart i längden. Mina tankar kring det är jag ska försöka fixa det denna gången, blir vi inte gravida vid första IVF:et måste jag nog ta ett snack med chefen och berätta. Men jag vill helst inte det. Och det känns inte bra att min chef ska veta mer än mina vänner?
 
Men men som sagt, nu koncentrerar vi oss på detta ivf:et, tar frågor och samtal när vi vet mer - fokus framåt!!
B som i Barnlös
2013-02-17 @ 18:59:56
URL: http://bsomibarnlos.blogspot.se/

Härligt att du är positiv och kan blicka framåt. Håller tummarna hårt för er!

Jag ville inte heller berätta för chefen men en dag blev jag inkallad på samtal pga hög frånvaro. Jag hade inte varit sjuk en enda dag men frånvaron drog iväg pga alla läkartider. Det kändes skönt när jag hade berättat så jag slapp hitta på ursäkter när jag skulle iväg på vul, ÄP osv. Den stressen slipper jag. Istället får jag tampas med massa jobbiga frågor. Kram på dig!

Svar: Okej, tack för att du berättade. Vem är det som ställer de jobbiga frågorna? Är det chefen? Usch ja jag bävar :( Inte för att jag inte tror att han tar det bra men jag vill inte berätta något så privat för honom. Jag undrar om man måste det?Kramar tillbaka :)
Fertilitetsresa

K
2013-02-17 @ 20:34:01
URL: http://motettliv.blogg.se

Jag håller tummarna för er.
Känner så väl igen jobbsituationen, jag har berättat för min chef och min närmsta kollega, mest för att rykten om att jag är gravid inte ska gå. Kände att jag var tvungen att berätta då jag hanterar skadliga ämnen på jobb som jag inte vill hantera under behandlingen eller ruvarperioden.
Lycka till med sprayen.
Kram

Svar: Ja det kan jag förstå. Hur kändes det att berätta då? Eller rättare sagt hur känns det att ha berättat? Bättre/sämre? Kram tillbaka :)
Fertilitetsresa

S
2013-02-17 @ 21:32:49
URL: http://vntanlngtan.blogg.se/

Åh vad spännande att det är på gång! Jätte bra att lägga om och men åt sidan ett tag. Ge det ett försök. Jag följer er på vägen och nu håller jag tummarna för en höst/vinter bebis för er <3 kramar

Svar: TAAACK!! <3
Fertilitetsresa

JZ79
2013-02-18 @ 00:32:55

Spännande att ni är igång :) Håller tummarna att äggen växer å blir minst några stycken! Känner du av sprayen något?
Chef å närmaste kollegor vet på mitt jobb. Arbetar inom vården å måste ev ta in vikarie om jag ska va ledig..eller om kollegorna går kort om jag måste iväg på nått oplanerat. Känns skönt att de vet. Mindre frågor nu ang barn än tidigare när de vet läget.

Är i Småland över helgen å hälsar på familj å vänner. En del fick en chock å tyckte ja va smal!! 7,5 kg kvar till BMI <25
Tror det är 35 dagar kvar nu, sen blir det äntligen ett mål mat :)

Nu sovdags. Vi åker från Småland tidigt imorgon å ska till SU på vägning innan vi kommer hem efter intensiv helg.

Kram fina vännen!

Svar: Jag känner inte av nässprayen så mycket. Men jag har fått en del nässelutslag som jag tror beror på sprayen det är ju inte så kul, men annars har jag klarat mig bra. Min man sa igår att han tycker att jag är gladare och mer positiv nu. Fast jag tror att det beror på att jag får äta nu och slipper vara hungrig hel tiden. Så mitt glada humör berör nog mer på att jag inte svälter längre och inte på srayen! ;)Kram på dig!
Fertilitetsresa

Mary
2013-02-18 @ 13:50:31
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com

Jag hade larm på telefonen 7-15-22. Det hade jag både vardagar och helger och jag fortsatte ha kvar larmen för Lutinus-tabletterna efter ET, även om det inte var lika viktigt med tidpunkterna. Men lätt att glömma annars. Skönt med ett pling-plong som påminner, även om jag fick stänga av det vid ett par tillfällen (dumt med pling-plong på bion).

Svar: Hur funkar Lutinus-tabletterna? Haha skrattar åt pling-plonget på bion - jag känner igen det! ;) Kram
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0