Karma?

Jag har under en tid nu funderat på vad det är som gäller ang min kost. Jag berättade sist för dietisten att jag inte har ätit något godis, någon kaka inte ätit (eller druckigt) något onyttigt sedan jag började med dieten i oktober. Hon sa då något om att jamen förr eller senare måste du det... Jag sa då att jag bestämt att jag ska äta det när jag har ett barn min famn - det var min målsättning! Sen i efterhand förstod jag inte vad hon hade menat? Jag har en lista på vad, och hur mycket, jag får äta under en dag. Där står inget onyttigt? Ska fråga om det när jag träffar henne om två veckor.. Jag kanske inte har godisförbud?
 
Med allt som har hänt är målbilden "när jag har ett barn i min famn" väldigt suddig och jag har svårt att hålla fast vid den. hursomhelst mitt mål har aldrig varit att vara en renlevnadsmänniska rättigenom, hela tiden, i alla situationer. Därför beslöt jag mig häromdagen att plocka ut 150 gr av mitt favoritpåskgodis och beslöt mig för att det är OKEJ att jag äter det på påskafton om jag vill!
 
vad händer? Jag vaknar inatt och är magsjuk. Det blir inget godis för mig. 
tanniz
2013-03-30 @ 10:16:57
URL: http://tanniz.bloggo.nu

nej det är inte sant.. stackars dig.. krya på dig.. godiset finns kvar när du är friskt igen :)
kram

Svar: Tack :) Kram
Fertilitetsresa

JZ79
2013-03-30 @ 10:49:27

Åh nej va tråkigt med magsjuka!! Unna dig godiset när du är frisk vännen! Som Disa sa, någon gång "måste" du ju äta nått gott. Det är inte hela världen, så länge du inte äter kakor/godis varje dag. Dessutom tränar du och äter bra mat så det lär inte hända så mycket mer än att du njuter av nått gott.

Imorgon börjar jag äta mål 2, då blir det frukost, shake, middag, shake. Första veckan har gått bra, men lite trixig. Varit på två middagar och det är ju inte helt lätt att hålla kaloriantalet då. Försökte äta det bästa och njuta av varje tugga och sluta äta när jag känner mig mätt. Har gått upp 0,7kg sen jag började äta för 6 dagar sen, men antar det är normalt. Går väl ner dom snart igen =)

KRya på dig vännen, kram!!

Svar: Vad cool du är, jag var mycket mer nojig med vikten :) Men det är bra, för du kan vara lugn du kommer gå ned det igen! Duktiga duktiga du, visst var belöningen värd att vänta på? Kraam!
Fertilitetsresa

fiffig
2013-03-30 @ 13:41:35
URL: http://fiffig.bloggo.nu

Nämen fy! Krya dig! Som tur är så brukar det gå över fort.
Stor kram!

Svar: Tack, mår bättre nu :) Kram
Fertilitetsresa

Mary
2013-04-03 @ 13:18:02
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com

Gissa vem fler som var magsjuk under påsken? Missade också mitt påskägg och försöker ta igen det nu med jobbets påskgodis som finns kvar. Men min mat- och godislust är faktiskt inte helt hundra än.

Svar: Usch och fy - stackars oss! Jag skippade ägget sedan, det ligger i ett skåp och väntar... Hoppas du mår bättre nu! Kram
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0