Ändrade planer

Igår var det egentligt planerat för bloggträff med mina "tjejer" men pga. att flera inte kunde så flyttar vi fram den. Tråkigt då jag sett fram emot det men samtidigt skönt att få en heldag hemma och bara ta det lugnt! Illamåendet äter upp mig och förgör mig känns det som
 
På onsdag ska jag träffa läkaren och hoppas då på annan medicin som ska funka bättre. Det tar så mycket energi att hålla humöret på topp på jobbet. Sen blir det såklart lättare när vi berättar för alla, men det vill jag inte göra än. Hur länge väntade ni tills ni berättade för chefen, arbetskamrater och lite ner ytliga vänner (menar alltså inte närmaste familjen och nära vännerna)?
Onska
2014-01-05 @ 11:02:41
URL: http://onskanomattbligravid.blogg.se

Chefen och brukaren fick reda på det direkt pga att jag blev sjukskriven. Då ville jag berätta. Sen vet en arbetskompis men resten av arbetsgänget vet inte och vill helst hålla det hemligt till rul!

Det är bara vår familj som vet om och min bästa vän resten får vänta tills rul 27 januari. Det är det som känns bäst för oss :) Men de är ju väldigt olika.

SH
2014-01-05 @ 11:13:15

Fick berätta för Chefen i v12. Jag åt morötter till förbannelse, sprang på toa konstant och gick fort upp i vikt så han frågade om jag var ok
Hormonerna sparkade in och jag började stortjuta lol
Stackars chef :)

Familjen fick veta v12 också
Alla andra fick vänta till v18

Svar: Jag har också börjat äta morötter nu! ;) Oj kunde du vänta ända tills v18? Har många frågor till dig känner jag... mailar dem ikväll! Kraam
Fertilitetsresa

Crosan
2014-01-05 @ 14:19:42

Fy vad det låter jobbigt med illamåendet! Hoppas verkligen du kan få hjälp!

Jag har gjort två ÄD behandlingar och blivit gravid på båda! Första mådde jag oxå vääääldigt illa med. Jag hade oxå informerat chefen om vårat läge och varitkdigt öppen så hon visste att vi gjort behandling. Hon gick veta i vecka 7. Jobbar som lärare och redan i v.14 frågade mina elever varför min mage "såg så konstig ut", "har du en bebis där eller?"
Jag blev så överrumplad att det bara var att erkänna!:)

Denna gång berättade jag för chefen i v 14. (Hon skulle på 3 veckors semester och jag ville att hon skulle få veta det innan det blev helt officiellt. Visste ju inte hur magen skulle se ut när hon kom tillbaka...) Nu är jag i v.20 och jag har bara berättat för mina närmaste kollegor eftersom jag försvunnit till Mvc några ggr på arbetstid. Nu går det inte att dölja med stora tröjor längre, så antar att alla får reda på det nu efter ledigheten!

Kram

Svar: Syntes det redan i v 14? :) Lycka till med allt nu! Kram
Fertilitetsresa

A
2014-01-05 @ 14:27:05
URL: http://ilngtansvrld.blogg.se

För mina närmaste arbetskamrater fick jag berätta redan i vecka 6-7 och vecka 9 blev jag sjukskriven och då fick alla andra veta. Vänner som vi inte träffar särskilt ofta fick veta sakta efter det. Vi var rätt snabba med allt med andra ord. Hade jag inte mått så illa hade vi nog väntat lite mer kanske men jag är ändå glad att vi var öppna med allt. Hoppas läkaren hittar något annat som hjälper bättre. Kram!

Svar: Tack! Kramar tillbaka :)
Fertilitetsresa

Helena
2014-01-05 @ 15:04:49

V 5 fick jobbet veta. Jag sprang på toa å satte. Ulla i min papperskorg på kontoret så det gick inte att dölja. Nu är jag i vecka 16 och mår fortfarande lika illa tyvärr. Legigan å postafen fungerar inte. Så det är inte lätt att leva ett vanligt liv. Känner med dej.

Svar: Fanns det inget annat läkemedel du kunde prova? Jag hoppas på det... Ha det gott :)
Fertilitetsresa

C
2014-01-05 @ 16:49:29
URL: http://spyor.blogg.se

Mina arbetskamrater fick veta redan från början eftersom jag var öppen med att vi skulle iväg till Falun för att göra IVF osv. Var ganska skönt att de visste läget. Kram

Madde
2014-01-05 @ 22:37:26

Hej! Jag brukar gå in och läsa din blogg alltid då och då, blev så glad när jag såg att det har lyckats för er. Stort grattis! Själv har vi gjort 6 ivf försök innan det lyckades. Hade gett upp och trodde aldrig att det skulle fungera, men det finns tydligen hopp:) Jag berättade för min chef direkt när det hade lyckats samt till några kollegor, detta för att underlätta för mig själv, då jag har ett tungt jobb. Mina vänner har också vetat det från början. Har haft svårt att dölja då jag varit/är sjukskriven pga smärta och blödningar (blödning fram till v 9). Är nu i vecka 18 och i v 17 blev det mer officiellt:) Men är ännu rädd att något ska hända med min graviditet i och med allt som har varit.

Svar: Vad roligt att du kommenterar nu! Lycka till med allt med dig och din graviditet :) Kram
Fertilitetsresa

K
2014-01-07 @ 07:23:28
URL: http://motettliv.blogg.se

Min närmsta kollega gick veta så fort jag blev ruvare, hon visste redan om att vi skulle genomgå ivf och vi jobbar med vissa kemikalier som kan vara fosterskadliga så det ville jag inte hålla på med.

Chefen visste om ivfen då jag behövde vara borta mycket, men hon fick inte veta att det lyckats förrän början av v 13.
Kram!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0