Sista utbildningstillfället

Igår kväll var det Föräldraträff - 4:e och sista gången. Vi pratade amning, förväntningar på föräldraskapet och hur vi tänker på tiden efter förlossningen.

Amning: min förhoppning och plan är att jag ska dubbelamma. Jag förstår såklart att det kommer ta tid att få till en synkning med bebisarna, men jag tror det är bra att ha en plan att utgå ifrån och jobba mot. Jag vill amma, men viktigast är att jag och barnen mår bra så jag har också en lugn och avslappnad inställning till det och är beredd på att "vi får se hur det går". Mina tankar är positiva till att det ska funka i alla fall :)

När vi pratade framtid så tyckte jag att barnmorskorna ledde in samtalen lite väl mycket på problemen och farhågorna. Att man inte får glömma bort varandra i parrelationen och att man måste ge varandra tid, även utan barnen, Jag förstår så väl vad de menar och att det är oerhört viktigt att vårda kärleksrelationenen men NU allt jag vill är att vara med barnen. Jag drömmer om att få hålla mina barn i min famn. För en gångs skull får maken ursäkta, men han får vänta - jag vill snusa bebis!!

Vi bytte mailadresser med alla i gruppen och vi får väl se om det blir några träffar som styrs upp framöver?

A
2014-06-03 @ 22:00:16
URL: http://milominmilo.blo.gg

Du har säkert stenkoll, men jag vill inflika så att du inte blir lika paff och förtvivlad som jag var - att vid kejsarsnitt så dröjer det ibland innan mjölken rinner till ordentligt. För mig dröjde det 6-7 dagar och då var produktionen så låg att det inte räckte till så vi körde med ersättning till Milo tills produktionen var ikapp. Det var en pers men såhär i efterhand var det väl värt det. Tänkte eftersom du skrev att det är en förhöjd risk att det blir KS. Jag önskar stort lycka till med allt! :)

Svar: Nej det hade jag inte koll på? Oj då, så länge? Tack för att du berättade, då är jag lite mer förberedd nu iaf :) Jag har lånat böcker på bibblan om amning som jag ska läsa på om hoppas det står vad som skiljer sig efter KS. Om två veckor får jag iaf veta om det planeras vaginalt eller KS... Kram!
Fertilitetsresa

Tina
2014-06-03 @ 22:59:51

Jag dubbelammar mina ED tvillingflickor födda v 35+2 på drygt 6 månader ännu funkar alldeles utmärkt och varit jätteviktigt för mig att kunna knyta an till dessa små speciella underverk.Vill tillägga att jag även dubbelammat mina biologiskt egna tvillingpojkar på nu 5 år också det fungerade bra så hoppas det kommer att fungera för dig med men flaska går också...Spännande nu börjar det närma sig!

Svar: Jag blir glad att höra om dig som ett gott exempel, det är vad jag hoppas på för mig och mina barn :) Så du har två set av tvillingar - vilken grej!! Gläds med dig, tack för att du kommenterade :) Kram!
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0