Okej! Vi kör NUUUU!!

Tack snälla söta Ni! Ni hjälpte!! igår satte jag och maken oss ned och pratade ihop oss. Vi kör på magkänslan. VI vill NU! Så nu har vi bestämt att vi kör NU!
 
Så nyss mailade jag till kliniken igen (jag mailade dem senast i december för att kolla lita vad som gällde). Jag berättade att vi nu tagit beslut att vi vill göra FET (Frozen Embryo Transfer/Fryst Embryo Överföring) så snart vi kan. Dock så har ju inte min mens riktigt kommit tillbaka än. Jag har inte haft mens sedan mitten på oktober 2015. De senaste två månaderna har jag testat positivt på ägglossning, men sedan ändå inte fått någon mens. Så det funkar inte som det ska.. Vilket väl tyder på att jag inte bör/kan göra det i naturlig cykel? 
 
Om vi inte gör det i naturlig cykel frågade jag om vi i så fall att kan bestämma mer precis när vi kan/vill göra det? Det vore ju på sätt och vis bäst för oss för i så fall kanske vi kan ordna med barnvakt till tvillingarna och åka till Helsingfors både mannen och jag.
 
Jag frågade också vad jag ska göra nu? Jag ska kontakta gynekolog för att kolla att allt ser bra ut, men vet inte vad de specifikt ska undersöka/ge svar om? Och så frågade jag om de mediciner som de skickat recept på, som t.ex. Progynon. Jag förstår inte när jag ska ta mediicinerna då det är beroende på cykeldag och jag har ju inte någon cykel..?
 
Frågorna är skickade - nu inväntar vi svaren! Spännande!!
 
Anonym
2016-01-28 @ 17:09:41

Men så spännande!!! Kram Jennie

Svar: Tack! Men du vet ju att det inte blev så.. Nu har jag börjat blogg igen :)
Fertilitetsresa

Cicci
2016-01-28 @ 17:16:39

Så spännand!!! Stort lycka till! ❤

Svar: Nu är jag tillbaka på bloggen ♥
Fertilitetsresa

Anonym
2016-01-28 @ 18:07:06

Hej!
Ska bli spännande att följa er igen.
Jag hade förut bloggen Livet i stort och smått.
Önskar er all lycka.

Svar: Hej!Hur har det gått för dig/er?
Kram
Fertilitetsresa

Anonym
2016-01-28 @ 20:03:46

Åh, roligt! Jag var faktiskt själv på rmc och lämnade blodsmittoprover. Vår anonyma donator har lovat att hjälpa oss igen och vi får då möjligheten att genomföra en till äd i Sverige ( men bekosta det privat). Jag är henne så oändligt tacksam ❤

Svar: Hur har det gått för dig/er? ♥
Nu är jag tillbaka på bloggen!
Fertilitetsresa

Emelie
2016-01-28 @ 21:02:45

Det är jag som var på rmc idag alltså, missade skriva mitt namn :) Kram

Svar: Ok :)
Fertilitetsresa

Tina
2016-01-28 @ 23:42:21

Bra val att ni är överens och kör på magkänslan och väljer starta nu.
Hade också velat göra syskonförsök men har inte slutat amma riktigt än med de sista tvillingparet.Riga vill att det ska ha gått två månader och regelbunden mens tillbaka.Mens har jag fått tillbaka vid nyår då gossarna var lite mer än 6 månader och utslag på ÄL test.Vi avvaktar och känner oss för njuter än av att amningen fungerar väl.Hur länge ammade du dina?Gynundersökningen är till för att se så inga ärrbildningar bildats efter kejsarsnittet bland annat-har du fått det kollat?FET är så mycket smidigare tyckte jag än färskförsöket.
Vilka tilläggs medicineringen tror du att ni behöver?Minns inte riktigt hur ni hade det förra gången...Ska bli så trevligt att få följa dig/er igen.Lycka till.

Svar: He!Hur har det gått för dig/er?
Jag ammade i lite mer än ett år.
Gynundersökningen är till för att kolla på förändringar, alltså cancer. Allt såg bra ut :)

På vilket sätt var FET smidigare än färskförsöket? Jag tänker att det är samma sak, med undtag på att embryona är färska vid ena fallet och blastocyter vid andra?

Nu är jag tillbaka på bloggen ia :)
Kram
Fertilitetsresa

Anonym
2016-01-31 @ 20:36:16

Åh, så spännande!! Jag önskar er lycka till!! Vi själva gjorde syskonförsök i november! Vi lyckades och hoppas på en liten till sommaren.Kram

Anonym
2016-01-31 @ 20:36:18

Åh, så spännande!! Jag önskar er lycka till!! Vi själva gjorde syskonförsök i november! Vi lyckades och hoppas på en liten till sommaren.Kram

Anonym
2016-01-31 @ 20:36:19

Åh, så spännande!! Jag önskar er lycka till!! Vi själva gjorde syskonförsök i november! Vi lyckades och hoppas på en liten till sommaren.Kram

Svar: Tack och lycka till ♥Kram

PS. Nu är jag tillbaka på bloggen :)
Fertilitetsresa

Hanna Lennström
2016-01-31 @ 20:36:21
URL: http://foreningsgatan8b.blogg.se/

Åh, så spännande!! Jag önskar er lycka till!! Vi själva gjorde syskonförsök i november! Vi lyckades och hoppas på en liten till sommaren.Kram

Svar: Hoppas allt gick bra? ♥Kram

Ps Nu är jag tillbaka på bloggen!
Fertilitetsresa

Anonym
2016-01-31 @ 20:58:54

Åh så spännande!
Jag önskar er lycka till!! Vi själva gjorde syskonförsök i november. Vi lyckades och hoppas på en liten till sommaren! Kram

Svar: Tack! Hur gick det för er?? ♥
Nu är jag tillbaka på bloggen :)
Kram
Fertilitetsresa

Där Rosor Aldrig Dör
2016-02-02 @ 00:53:50
URL: http://www.darrosoraldrigdor.blogspot.com

Va spännande att få följa er på resan mot syskon!

Kram från B

Svar: Nu är jag tillbaka på bloggen ♥
Fertilitetsresa

Liv
2016-02-03 @ 06:49:42

Vad härligt med ett sådant beslut!! Jag var på Fertinova igår och satte in våra två sista embryon.

Jag vet inte om ni tänkt sätta in ett eller två embryon, så vill bara flagga för vad som hände oss så du i god tid kan ställa de frågor du känner är nödvändiga till läkaren. Innan jag skulle dit fick jag ett mail med frågan om vi ville sätta in ett eller två embryon. Jag svarade ett. När jag kom dit hade de tinat två då de frysts ned två och två. Det gick alltså inte att tina bara ett. Jag blev orolig att det som då skulle få frysas igen och tinas igen skulle utsättas för onödig påfrestning och inte klara sig, så jag beslutade utan samråd med min man att sätta in två. Det kändes inte bra efteråt då det är ett stort beslut som han i allra högsta grad borde ha varit delaktig i. Men där stod jag på väg upp i gynstolen och hade svårt att tänka klart och göra en halvhalt och fråga om jag kunde få ringa min man.

Lycka till med era försök om ni så sätter in ett, två eller tre fina eskimåer :)

Svar: Stort tack för att du berättade detta! Jag hade ingen aning?!Hur har det gått för er??
Kram

PS. Nu har jag börjat blogga här igen :)
Fertilitetsresa

sindyrella1983
2016-02-03 @ 13:56:03

Så spännande :-) kul att följa er resa igen, om du vill blogga om det såklart.
Kram

Svar: Nu är jag tillbaka på bloggen ♥Kram
Fertilitetsresa

Anonym
2016-02-10 @ 19:17:29

Åh va roligt! Jag håller tummarna för att ni ska lyckas igen! Kram Genus Longing

Tina
2016-02-13 @ 09:15:32

Hej vännen!
Undrar så hur det går för er?
Har du varit på gynbesök inför syskon försöket nu?
Hoppas allt såg bra ut och att ni har kunnat starta.
Önskar dig en fortsatt fin helg.

Svar: Vi körde aldrig... Nu är jag tillbaka på bloggen och kommer uppdatera!!Tack för dina tankar ♥
Kram
Fertilitetsresa

Millis
2016-06-04 @ 23:09:13

Hej hur går det för er? Nu var det riktigt länge sedan du var här inne, allt bra?

Svar: Nu är jag tillbaka på bloggen och kommer snart uppdatera till var vi står idag!Tack för att du tänker på oss♥
Fertilitetsresa

Anonym
2016-06-16 @ 16:07:03

Hur har det gått för dig? Kram Genus Longing

Svar: Börjat blogga igen, så nart blir du uppdaterad ♥
Fertilitetsresa

Anonym
2016-12-22 @ 20:50:52

Hur har det gått?

Svar: Jag kommer snart berätta allt här på bloggen ♥
Fertilitetsresa

Anonym
2017-01-05 @ 21:09:39

Det va så längesen du uppdaterade bloggen, hur har det gått med allt? Kikar in här ca 1 gång i veckan för att se om du har vart inne ☺
Hoppas att allt är bra 😀 Kram från en troligen bloggläsare ❤

Svar: Tack fina du ♥
Nu är jag tillbaka! Så du kommer snart bli uppdaterad till var vi står nu!
kram
Fertilitetsresa

Anonym
2017-03-03 @ 17:15:21

Hej kära du! Hur går det? Kärlek till dej :)

Svar: JAg är tillbaka på bloggen och kommer berätta :)
Fertilitetsresa

Suz
2019-03-10 @ 18:19:26

Hej och TACK för en otroligt bra blogg! Verkar dock som att jag är 3 år för sen.. Har du slutat blogga? Eller finns du på något annat forum? Har så mycket frågor fortfarande..
Det du skriver sätter verkligen ord på mina känslor och har hjälpt mig/oss på så många sätt att komma vidare i ÄD frågan.. Att inte slösa värdefull tid utan faktiskt ställa oss i kö och hoppas att det ska leda till ett barn (rädslan finns ju alltid där att det inte kommer bli så..) Nu känns det inte alls lika skrämmande och främmande längre, utan som du beskriver det mer som ett spännande äventyr..
Sedan är det ju den där sorgen du talar om, men det är OK att känna så, och jag vet (hoppas) att den kommer ge med sig till förmån för kärlek och lycka..
Många kramar & tack! <3

Svar: HejNu är jag tillbaka på bloggen :)
För mig kan jag säga såhär: sorgen var innan vetskapen om och inför ÄD - när vi väl fått våra tvillingar så spelar ÄD ingen som helt roll känslomässigt. Det är en total ickefråga. Känslomässigt, Däremot kan ÄD spela roll på andra sätt, jag ska berätta om det vid tillfälle.
Kram ♥
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0