Vilken resa det blev!

Jag hade tänkt att blogga i realtid för att ni skulle få följa med på resan. Men det blev inte så..
Jag blev sjuk :(
 
Jag åkte till Finland på tisdagen innan jul. Jag tog flyget. Förra gången åkte jag färjan, det har jag lovat mig själv att jag ALDRIG gör om!! Iaf inte på vintern! Sjögången var fruktansvärd och det kändes som om båten skulle kantra, vågorna var enorma och det var såå otäckt!! :(
 
Flyget gick bra, tog sedan bussen in till stan. Jag kom ihåg sedan sist och jag hittar rätt bra i Helsingfors nu! Lite komiskt tycker jag. Det känns lite som "hemma" att vara där, många kära återseenden på restauranger, affärer, gator, byggnader med mera. 
 
Från centralstationen slog jag på google maps för att hitta till hotellet. När jag gick tyckte jag att det påminde om vägen till hotellet jag bodde på förra gången? Och tänk, det låg bara 100 meter från det hotellet! Haha ödet att jag slumpmässigt valde just detta hitellet.
 
Jag checkade in, lämnade väskan på hitellet, facetime:ade med mannen och barnen och gick sedan ut. Jag gick raka vägen till kliniken för att se om jag hittade (vilket jag gjorde!) och för att veta hur lång tid det tgog att gå.
 
Sedan gjorde jag som sist och åt på Vapiano. Därefter gick jag tillbaka till hotellet.
 
Jag hade sedan några dagar tillbaka känt mig orolig i magen utan att förstå varför. Lite matt och allmänt olustig. Men jag tänkte att det också kunde vara nervositeten? Tillbaka till hotellet var magen helt i olag. Jag ska inte gå in på äckliga detaljer men det var onödigt att betala dyra pengar för att äta på restaurang.. Jag var helt slut och la mig och sova...
 
Dagen efter vaknade jag av väckarklockan, fastän jag hade sovit i över 11 timmar!! Men jag kände direkt att något vr fel. Gick in på badrummet och hela mitt ansikte var svullet! Ögonen var nästan helt igensvullna!!
 
Jag spåenderade första timman med att ha kalla bomullsrondeller på ögonen och att gå på toaletten :( Gick ned på frukosten och försökte äta lite. Det gick bra men sedan fick jag sitta på toaletten igen. Magen var tom :(
 
Nu blev det problematiskt för jag skulle vara på kliniken efter lunch med "fylld blåsa" - hur skulle det gå till när jag inte fick behålla något??
 
På darriga ben gick jag ut ur hotellet, tvärs över gatan och köpte två st 0,5 liters CocaCola, som ajg smuttade på alltjämnt jag gick långsamt genom staden.
 
Jag öppnade dörren till kliniken 10 min innna avsatt tid. Jag hade då druckit 1 liter CocaCola, men blev orolig att det inte skulle vara tillräckligt då jag inte kände mig kissnödig? Så jag drack åtta glas vatten i snabb takt från vattenautomaten i väntrummet, räknade ut att det blorde vara ca 1,3 liter vatten jag fick i mig. Läkaren var sen så jag fick inte komma in förrän efter en havltimme.
 
Upp på britsen, läkaren tog in verktyget och sköterskan la dit utlraljudet på magen för att se så att de placerade ägget rätt i livmodern.
- Åh du har inte druckit?! läkaren lät först förvånad och sedan irriterad.
Jo, svarade jag, jag har druckit mycket.
- Det finns ingenting här?!
Hjälper det om jag dricker mer nu?
- Nej!!
 
Det var obehagligt att läkaren blev så arg, och jag vågade inte berätta om att jag inte fått behålla mat eller dryck de senaste timmarna. Men ajg förstod ju, kroppen var uttorkade och hade sugit upp varenda droppe jag hade druckit..
 
Sköterskan däremot var så snäll. FÖrlåt mig sa hon, jag ska testa en sak. Så tog hon i och tryckte ned ultraljudsapparaten i buken och det funkade! Dev såg ändå. Hon sa förlåt för att hon var hårdhänt. Jag sa att det är ingen fara "do what you have to do".
 
Så höll hon så, hårt och stillla och embryologen kom och Flingan placerades och embryologen visade mig på skärmen var Flingan var och jag blev varm i hela kroppen 💓
 
Förra gången fick jag ligga kvar på en brits enstund, men denna gången var det bara ur byglan upp och skutt iväg! Läkaren ska dock till mig att ta vaggisar tre gånger om dagen nu, annars allt som tidigare. 
 
Som ett trollslag så mådde jag bättre så snart som Flingan kommit in i mig! Jag skojar inte, hon gjorde all skillnad. Jag vet, men det känns som om det är en hon som kom til mig 💓 Jag gick direkt från kliniken till favoritkaféet och åt lunch. Det smakade ljuvligt och därefter mådde jag allt bättre, ögonen blev lite bättre och två dagar efter jag kom hem så var de som vanligt igen.
 
Jag har ingen aning om vad det var som hände? Maginflunsa? Matförgiftning? Allergi? Nervositet?
 
Nu är Flingan i mig - testdag 1/1....
 
 
SuzieZ
2019-12-29 @ 23:34:16
URL: http://freddiehigh.blogg.se/

Oj vilken jäkla resa!!😱 Onödigt av läkaren att bli så irriterad kan man tycka.. man är ju nog nervös ändå och det är ju inte som att man gör det med mening.. De kunde ju uppenbarligen se med ultraljudet ändå bara det att det blev lite svårare för dem..
När jag var där var läkaren försenad så jag höll nästan på att kissa på mig innan jag fick komma in.. det förtog upplevelsen lite och gjorde mig ännu mer stressad!😅
Hoppas testet 1/1 visar en positiv överraskning, i dubbel bemärkelse!
Kram

SuzieZ
2019-12-29 @ 23:34:18

Oj vilken jäkla resa!!😱 Onödigt av läkaren att bli så irriterad kan man tycka.. man är ju nog nervös ändå och det är ju inte som att man gör det med mening.. De kunde ju uppenbarligen se med ultraljudet ändå bara det att det blev lite svårare för dem..
När jag var där var läkaren försenad så jag höll nästan på att kissa på mig innan jag fick komma in.. det förtog upplevelsen lite och gjorde mig ännu mer stressad!😅
Hoppas testet 1/1 visar en positiv överraskning, i dubbel bemärkelse!
Kram

Svar: Tack snälla du! Nu siktar jag på nytt försök 2020!!Hur går det för dig?
Kram
Fertilitetsresa

Jag håller tummarna hårt!!! Styrkekramar ❤️ ❤️ ❤️
2019-12-31 @ 03:35:10

Jag håller tummarna hårt!! Styrkekramar ❤️ ❤️ ❤️

Svar: Tack för tummarna! Du kan släppa nu, men kramen behåller vi <3
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0