Planerad FET

Idag har jag pratat med läkaren. Det blev på engelska. Hon berättade när jag bör ha min mens och det uppföljande ultraljudet. Som det ser ut nu bör vi kunna få till ett FET i december! Tjohoo!!

Jag känner att jag har en helt annan approach nu! Inga direkta frågor, jag tar det som det kommer, go with the flow..

Märker också att jag inte har så bra koll heller, på mediciner, datum m m. En del är för att jag verkligen inte orkar ha kollen och vara så inne i allt, nu har jag annat som tar bort fokuset och det är skönt. En annan för att jag inte är RÄDD denna gången, förra gången var jag hela tiden rädd för att det inte skulle funka. Nu vet jag att det funkar och jag har tilltro att det kommer göra det nu också. Om inte vid första försöket så troligtvis efter följande. Avslutningsvis så finns det även en trygghet i ett slut. Vi kör på dessa embryos vi har i frysen, vi kommer inte köra igång med ny donator. Enough is enough.

Men NU känner jag tillförsikt och börjar så sakta att längta, våga längta – efter vår lilla snöflinga ♥

 

Emelie
2019-11-05 @ 20:59:37

Åh, vad roligt! Nästan så att jag blir lite avis, vilken grej med ett till barn 💛. Kommer dock absolut inte bli fler för oss än våra tre. Vår andra donator fick bara ut två ägg men dessa blev våra tvillingar, så oändligt tacksam och nöjd. Det ska bli kul att få följa er resa, håller med om att det var mycket "enklare" mentalt vid syskonförsök. Jag håller alla tummar!

Svar: Men så fint - det behövdes inte fler än två för att det skulle bli perfekt <3 <3Tack för lyckönskningar och tummar!
Kram till Dig
Fertilitetsresa

SuzieZ
2019-11-06 @ 19:58:18

Hej Emelie! (vet inte om det är ok att kommentera till någon annan än Fertilitetsresa här eller om du kommer se att jag skriver, men gör ett försök!;))
Blev så nyfiken när du skrev "vår andra donator". Ni har alltså använt två olika donatorer? Så era barn är inte helsyskon? Vi fick bara ett embryo (som jag är gravid med nu) med vår första donator, och inte heller några till frysen. Självklart har man ju redan börjat tänka på eventuella syskon i framtiden (som man hoppas på) och om det kommer känns konstigt med två olika donatorer i så fall. Hur känns det för er?
Tack & kram!

Svar: Det är okej - här hjälper vi varandra <3
Fertilitetsresa

Anonym
2019-11-06 @ 21:00:58

Hej SuzieZ!
Det stämmer. Första ÄD-försöket gjorde vi gratis i Sverige. Vi fick tre embryon, två sattes in och det tredje gick inte att frysa. Ett av embryona blev vår dotter. Hade precis samma tankar som du beskriver angående syskon, när det var dags för det frågade vi om rmc kunde fråga donatorn om ny donation och hon ställde upp! Vilken kvinna! Vi fick bekosta allt själva och tyvärr misslyckades försöket. Fick tillbaks två embryon men inget fäste och inget gick att frysa. Troligen ingen bra äggkvalie eller dålig matchning med spermier, vem vet? I alla fall, vi bröt ihop, kom igen och kontaktade fertinova Åbo ( finns inte kvar längre?). Där blev våra tvillingar till på första försöket med de enda ägg som donatorn fick ut.
Under graviditeten funderade jag mycket på detta hur det skulle bli, de är ju bara genetiska halvsyskon. Så fort de föddes har de dock varit så riktiga helsyskon de kan bli, det var ju de här barnen vi väntade på 😊. Så jag tror att hur det än blir så blir det bra! Än så länge är de för små för att fatta allt detta, men börjar man prata om det i tid tror jag inte att det blir så stor grej.
Lycka till med graviditeten och bebisen 💛. Kram

SuzieZ
2019-11-07 @ 21:16:16

Tack för svar Emelie!! Så fint! Det är så jag tänker/hoppas att det kommer bli..😍 Men sen blir man lite avis på alla som har massa embryon i frysen..;) Men som du säger, det blir nog bra hur det än blir och det faller sig mer naturligt sen när de är här!!❤️

SuzieZ
2019-11-07 @ 21:16:18

Tack för svar Emelie!! Så fint! Det är så jag tänker/hoppas att det kommer bli..😍 Men sen blir man lite avis på alla som har massa embryon i frysen..;) Men som du säger, det blir nog bra hur det än blir och det faller sig mer naturligt sen när de är här!!❤️




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0