Imorgon, i övermorgon och dagen efter det

Imorgon måndag åker jag till Finland!
I övermorgon, tisdag, gör jag FET 💘
Dagen efter det, onsdag, åker jag hem!
 
Jag vet inte hur andra gör? Kanske åker de bara över dagen? Men jag vågar inte åka samma dag. OM jag skulle göra det kan jag som tidigast vara i Helsinfors vid lunch. Och även om jag skulle ha en eftermiddagstid på kliniken så tänk OM det skulle vara försent och jag inte skulle kunna ta mig till kliniken i tid? Det får inte ske!! Varje liten snöflinga är ovärderlig och jag måste verkligen göra ALLT i min makt för att skapa de bästa förutsättningarna!!
 
Efter FET vill jag därför ta det lungt. Jag går tillbaka till hotellet, ligger ner och bara softar. Jag skulle i teorin med enkelhet åka hem på em/kväll. Men jag vill ta det LUGNT. Så jag åker hem dagen efter.
 
Resan kostar lika, oavsett vilka dagar eller tider jag åker (mer eller mindre). Hotellnätterna kostar. Men på det stora hela, och i slutkostnaden det handlar om 3.200-3.500 kr jag lägger i hotellkostnad. Det är inte det som kostar. Det är FET-försöken som är kostsamma. Men också ovärderliga och om det ger oss ett barn så är det en liten kostnad oavsett vad slutsumman blir.
 
Så jag åker på m¨åndag och kommer hem på onsdag!
Håll tummarna!! 
 
 
SuzieZ
2020-02-03 @ 18:42:14

Lycka till!!! Jag åkte bara över dagen när jag var där sist.. Herregud vilken resa det var.. Flög från Gbg så hade dessutom mellanlandning i Sthlm.. Nästa gång ska jag nog tänka likadant som du.. Man betalar ju väldigt mycket per försök så några extra sjukdagar från jobbet eller hotellnätter spelar ju ganska liten roll.. Även om kliniken säger att man kan flyga tillbaka samma dag så kändes det lite dumt att springa till tåget till flygplatsen..;-) Sen levde jag iof normalt fram till testdag och tränade, badade mm och det gick ju bra!<3
Min sambo åkte kvällen innan han skulle vara där för att lämna sitt bidrag på morgonen.. Han var nog mer nervös än vad jag var!;-))

Svar: Ja det känns iaf bättre att ta det lugnt. Meen! När jag blev gravid med tvillingarna åkte jag båten hem i värsta sjögången och jag trodde vi skulle dööö!! Jag sov inte på hela natten. Men det tog ju sig ändå... ;)Men det känns gott i efterhand att ikunna säga att jag gjorde allt i min makt. Så att "OM.en" blir färre...
Fertilitetsresa

Mohammed

First of all I want to say fantastic blog! I had a quick question that I'd like to ask if you do not mind.
I was interested to kow hhow you center yourself and cldar you mind before writing.
I've had a hard time clearing my thoughts in getting my ideas out there.
I do enjoy writing however it just seems like tthe first
10 too 15 minutes tend to bbe wasted just trying to figure out how to begin. Any ideas or hints?
Manny thanks!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0