Acetylsalicylsyra?

Jag mailade kliniken om att jag har fått mens och fick en tidsplan, som jag hoppas kommer hålla! Så himla skönt att ah datum att se fram emot och att faktiskt kunna planera in i kalendern när jag troligtvis kommer åka till Finland :)
 
Jag frågade också om det skulle kunna vara positivt om jag tar en låg dos acetylsalicylsyra varje dag. På forum ser jag att många som gör ivf/äggdonation/embryodonation ordineras en låg dos Trombyl från och med CD2 fram till graviditetsvecka 36, då det enligt vissa studier ska öka chansen till att ägget fastnar och att graviditeten fortskrider. 
 
Jag skulle kunna experimentera med detta själv.. Men om kliniken ger klartecken slipper jagta ett beslut, det vore det bästa!
 
Jag vill helst att behandlingen skiljer sig lite från förra. Och det gör den i och för sig då jag har högre dos både av Progynon och Lutinus. Så nu gäller det att ha tilltro till processen och hoppas att det leder till graviditet <3
 
 
Anonym
2020-01-18 @ 23:24:04

Jag tror att Trombyl är gynnsamt för ett plus. Jag själv medicinerade med både fragmin och Trombyl.
Jag håller tummarna hårt! Kram ❤️

Svar: Tack <3
Fertilitetsresa

SuzieZ
2020-01-19 @ 16:53:30

Jag blev ordinerad Trombyl (150mg acetylsalicylsyra) av läkaren i Sverige efter ÄD i Finland. Ska enligt henne börja tas senast innan graviditetsvecka 12 och tom v.36. Enligt henne var det för att minska risken för blödningar vid ÄD (främmande materia x2 i kroppen osv). Är ju blodförtunnande så gör att blodet ”flödar” bättre och ska på så sätt minska risken för blödningar (låter lite kontraproduktivt jag vet men så är det tydligen!).

SuzieZ
2020-01-19 @ 16:53:49

Jag blev ordinerad Trombyl (150mg acetylsalicylsyra) av läkaren i Sverige efter ÄD i Finland. Ska enligt henne börja tas senast innan graviditetsvecka 12 och tom v.36. Enligt henne var det för att minska risken för blödningar vid ÄD (främmande materia x2 i kroppen osv). Är ju blodförtunnande så gör att blodet ”flödar” bättre och ska på så sätt minska risken för blödningar (låter lite kontraproduktivt jag vet men så är det tydligen!).

Svar: Hoppas det hjälper för mig med!!
Fertilitetsresa

Anonym
2020-01-19 @ 20:14:42

Jag fick också trombyl (150 mg) utskrivet av läkare på MVC efter ÄD i Finland. Fick förklaringen att det motverkar preeklampsi, vilket är en högre risk för vid just äd. Lycka till!

Svar: Ja precis. Jag fick ju det förra gången. Både ÄD och tvillinggraviditet så det var ju hög risk..Tack <3
Fertilitetsresa

Maria
2020-01-21 @ 14:17:34
URL: http://villhabarn.se

Hej,
Jag ser att du har börjat blogga igen, jättekul. Jag har uppdaterat så att du hamnat längre upp i vår blogglista.
De senaste uppdaterade hamnar överst.
Lycka till på er resa!

Svar: Åh tack snälla!! <3
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0