Jag kommenterar tillbaka

Inledningsvis vill jag TACKA alla er som kommenterar på bloggen - jag älskar er respons, pepp och råd!!
I föregående inlägg kommentera några anonymt som jag hoppas kan svara tillbaka på mina frågor. Så här kommer kommentar + mina frågor:
 
Ta blodprov progesteron på werlabs, ligger ditt resultat under 50 kan det vara värt att prova med mer progesteron (är ju bra att dubbelkolla med läkare). Jag hade lågt progesteron och blev ordinerad (av läkare i Sverige, läkarna i Finland var ju inte intresserade av att förändra några doser) 6 Lutinus per dag samt progesteroninjektioner. Detta försök gav mig min dotter. Har du bra slemhinna finns det ingen mening att öka dosen progynon. Tillägg av trombyl och prednisolon kan vara värt att pröva om du hittar en läkare som kan skriva ut. Lycka till💕
 
Stort tack för info och förklaring!! NÄR bör jag ta blodprov för att testa progesteronvärdet? Jag ska göra ultraljud 26/3 sedan bestäms hur mycket progesteron, men jag gissar att det blir som sist: 100 mg Lutinus x3 - därefter planerat FET i början av april. Kan jag ta blodprovet efter FET eller är det för sent??

Jag tar 125 mg acetylsalicylsyra per dag. Kliniken vill inte att jag tar Prednisol (de säger att de inte vet om det behövs) och jag tror inte att jag kan få min svenska gyndr att skriva ut det tyvärr :(

 

Hej vännen 😊
Ge inte upp! Kan jag skicka ett privat e-post meddelande till dig? E-post?
Jag gick min egen väg och är övertygad om att det gav oss våra två älskade barn. Styrkekramar ❤️

JA JÄTTEGÄRNA - skriv till fertilitetsres@hotmail.se Jag är sällan inne på den numera, men nu kommer jag gå in och vänta på ditt mail!!!!

 

 

 
Anonym
2020-03-02 @ 15:53:15

Hej! Progesteron blodprov ska tas på cykeldator 19-23 för ett tillförlitligt resultat (detta om du har regelbunden mens, annars kan det tas vilken dag som helst i cykeln).

Jag vet att de svarar så i Finland, därför sökte jag hjälp hos en läkare i Sverige, medicinerade som hon tyckte och åkte sedan till Finland för att hämta mitt embryo. Tycker det är dåligt att de svarar så eftersom att de inte heller kollar upp om man behöver någon mer hjälp eller inte.
Om du vill fråga något mer kan du Maila mig på [email protected].

Jag skrev också en blogg under min äd resa, den finns på nuow och heter ”Mammalängtan”. Kanske hittar du även några svar där💙

Anonym
2020-03-02 @ 15:53:16

Hej! Progesteron blodprov ska tas på cykeldator 19-23 för ett tillförlitligt resultat (detta om du har regelbunden mens, annars kan det tas vilken dag som helst i cykeln).

Jag vet att de svarar så i Finland, därför sökte jag hjälp hos en läkare i Sverige, medicinerade som hon tyckte och åkte sedan till Finland för att hämta mitt embryo. Tycker det är dåligt att de svarar så eftersom att de inte heller kollar upp om man behöver någon mer hjälp eller inte.
Om du vill fråga något mer kan du Maila mig på [email protected].

Jag skrev också en blogg under min äd resa, den finns på nuow och heter ”Mammalängtan”. Kanske hittar du även några svar där💙

Svar: Tack för all info <3
Fertilitetsresa

Anonym
2020-03-02 @ 15:54:33

Cykeldag ska det stå, inte cykeldator😂

Anonym
2020-03-02 @ 15:54:34

Cykeldag ska det stå, inte cykeldator😂

Svar: Haha underbara autokorrekt!!
Fertilitetsresa

Anna
2020-03-27 @ 22:17:53

Hej! Snubblade in på din blogg idag igen. 2014 följde jag dig på resan till tvillingarna och därefter fick jag själv en efterlängtad dotter. Nu står vi i startgroparna för ett nytt syskonförsök (ÄD) och blev så glad att du nu bloggar om syskonförsök. Det kändes skönt att träffa på en ”bekant”. Hoppas verkligen att ni (& vi) lyckas! 🙏🏻 En fundering, känner du till ERA-test? Vi ska testa det inför kommande försök och hoppas det kommer göra skillnad. Tänkte att det kanske kan vara intressant även för dig. 💚

Anna
2020-03-27 @ 22:17:54

Hej! Snubblade in på din blogg idag igen. 2014 följde jag dig på resan till tvillingarna och därefter fick jag själv en efterlängtad dotter. Nu står vi i startgroparna för ett nytt syskonförsök (ÄD) och blev så glad att du nu bloggar om syskonförsök. Det kändes skönt att träffa på en ”bekant”. Hoppas verkligen att ni (& vi) lyckas! 🙏🏻 En fundering, känner du till ERA-test? Vi ska testa det inför kommande försök och hoppas det kommer göra skillnad. Tänkte att det kanske kan vara intressant även för dig. 💚

Svar: Hej Anna!! Vad roligt att följas åt igen <3 Även om vår resa kanske inte pågår så länge till (dock beroende på nuvarande Coronastatus..)
Vi har ett ägg kvar i frysen och det blir vår sista chans <3

Nej jag känner inte till ERA, vill du berätta vad det är?
Kram och lycka till - hål mig uppdaterad!!
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0