Står still på perrongen

Usch jag har stämplat ut nästan helt sedan senaste minuset :( Vet inte alls hur jag ska motivera mig och känna hopp igen??
 
Ibland tänker jag att det var onödigt att starta liv i bloggen igen. Till vilken mening liksom? Varför skulle resan fortsätta om jag ändå inte kommer i mål? Står liksom på fel perrong på fel tid på fel plats just nu och det kommer inget tåg :(

Planerar ändå FET igen i början på april  på det sista ägget som vi har. Är så himla rädd att det kommer misslyckas även denna gång!! 

Pratade med kliniken efter senaste minuset om det fanns något vi kunde göra på annat sätt? Ta kortisontabletter? Ändra dos på Progynon/Lutinus?Men fick bara till svar att vi ska göra likadant, att slemhinnan var bram jag har redan höga doser och att det ser bra ut inför FET. Men jag vill göra något för att optimera chansen!! Vad kan JAG göra??

Några frågor som jag just nu söker svar på:
  • Hur tjock ska slemhinna vara inför FET? 
  • Kan slemhinnan vara FÖR tjock inför ett FET? Hur tjock är den då?
  • Vad gör läkemedelet Progynon? Tror den ökar tjocklek på slemhinnan?

  • Vad gör läkemedlet Lutinus? Ökar chansen att ägget fäster? Och att graviditeten fortskrider? Finns det någon fara i att ta mer Lutinus?

Jag funderar på om jag ska självmedicinera och öka dosen Progynon och/eller Luinus.. Men vet inte om det är dumt? Om det inte är farligt borde jag väl kunna göra det?? 
 
Blir galen av alla tankar i huvudet!!! Vill byta perrong, vill byta tåg och hoppas på en resa med ett solskensslut.
 
 
Anonym
2020-03-01 @ 19:12:31

Hej vännen 😊
Ge inte upp! Kan jag skicka ett privat e-post meddelande till dig? E-post?
Jag gick min egen väg och är övertygad om att det gav oss våra två älskade barn. Styrkekramar ❤️

Svar: JA JÄTTEGÄRNA - skriv till [email protected] Jag är sällan inne på den numera, men nu kommer jag gå in och vänta på ditt mail!!!!
Fertilitetsresa

Anonym
2020-03-01 @ 20:35:55

Ta blodprov progesteron på werlabs, ligger ditt resultat under 50 kan det vara värt att prova med mer progesteron (är ju bra att dubbelkolla med läkare). Jag hade lågt progesteron och blev ordinerad (av läkare i Sverige, läkarna i Finland var ju inte intresserade av att förändra några doser) 6 Lutinus per dag samt progesteroninjektioner. Detta försök gav mig min dotter. Har du bra slemhinna finns det ingen mening att öka dosen progynon. Tillägg av trombyl och prednisolon kan vara värt att pröva om du hittar en läkare som kan skriva ut. Lycka till💕

Svar: Stort tack för info och förklaring!! NÄR bör jag ta blodprov för att testa progesteronvärdet? Jag ska göra ultraljud 26/3 sedan bestäms hur mycket progesteron, men jag gissar att det blir som sist: 100 mg Lutinus x3 - därefter planerat FET i början av april. Kan jag ta blodprovet efter FET eller är det för sent??
Jag tar 125 mg acetylsalicylsyra per dag. Kliniken vill inte att jag tar Prednisol (de säger att de inte vet om det behövs) och jag tror inte att jag kan få min svenska gyndr att skriva ut det tyvärr :(
Fertilitetsresa

Anonym
2020-03-01 @ 20:39:08

Progynon ökar ju alltså slemhinnan (den innehåller östrogen). Lutinus är progesteron och det är ett hormon som behövs för att bevara och utveckla en graviditet.
Trombyl kan användas för att motverka blodproppar i moderkaka samt förhindra preeklampsi. Prednisolon kan användas för att dämpa immunförsvaret så att kroppen själv inte stöter bort embryot som är av 100% främmande DNA (istället för 50%, som vid en vanlig graviditet).

Svar: Verkar som jag har tillräckligt med Progynon om jag har en slemhinna på 7,8 mm ca 1-1,5 vecka innan FET?
Jag tar 125 mg acetylsalicylsyra per dag. Prednisol vill inte kliniken skriva ut och jag tror inte att min svenska gyndr vill göra det heller tyvärr :(
Fertilitetsresa

Anonym
2020-03-01 @ 21:24:26

Tips! Trombyl, prednisolon samt Lutinus!

Svar: Jag är ordinerad Lutinus 100 mg x 3 och jag tar 125 mg acetylsalicylsyra per dag. Kliniken vill inte skriva ut Prednisol och ajg tror inte att jag kan få min svenska gyndr till det heller tyvärr :(
Fertilitetsresa

Anonym
2020-03-01 @ 21:24:27

Tips! Trombyl, prednisolon samt Lutinus!

Anonym
2020-03-01 @ 22:22:53

Trombyl alt 1/3 barnalbyl, Fragmin 5000, Prednisolon, några Intralipiddropp hos www.fertilitetplus.se, progesteron.

Svar: Jag tar 125 mg acetylsalicylsyra per dag. Kliniken vill inte skriva ut prednisol och jag tror inte att jag kan få min svenska gyndr till det heller tyvärr :(
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0