Första kommentarerna

Idag har varit en missmodig dag, jag har släppt fram tankarna på hur mycket tid som har gått utan att vi har sett någon bebis :(
 
Jag och min man gifte oss i september 2010 som de flesta andra trodde vi att vi skulle bli gravida ganska snabbt. Visst jag hade ganska nyligen blivit diagnostiserad Hypothyreos (underproduktion sköldkörteln) men jag trodde ändå att det skulle gå fort. Det gjorde det inte och i slutet av 2011 kontaktade vi infertilitetsmottagningen. Nu har det snart gått ett år och utredningen är inte ens klar än. Tiden går, jag bilr äldre och det minskar ju chanserna. Jag kan inte låta bli att tänka att för varje månad som går minskar chanserna. Man ska inte tänka sådana dystra tankar, men idag har jag låtit dem omfamna mig, jag har tillåtit mig själv att vara ledsen.
 
Men nu ikväll när jag gick in på bloggen var det nog första gången som jag log idag - jag hade fått mina första kommentarer - tack Tove och Lotta - ni blev ljuset på min dag :)
Elin
2012-08-21 @ 08:37:16

Tycker du ska kontakta vårdgarantin! Vi är från Stockholm och väntetiden för oss skulle ha varit på över 8 månader, efter vår kontakt med vårdgarantikansliet så var vi igång inom 2 månader!

Svar: Tack för tipset!
Fertilitetsresa

Bonusmamman
2012-08-21 @ 17:52:29
URL: http://Mammaochbonusmamma.bloggo.nu

Hej!

Vi är också inne i vår karusell. Jag tycker att ni ska ligga på om utredningen om ni känner att det inte går fort nog, det gjorde jag och det hjälpte oss en hel del, även att de inte erkänner det. Men samtidigt är det så värdefullt att få en bra utredning från början. Annars blir det bara än mer tid sen...

Jag håller tummarna för er!
Kram

Svar: Tack!!
Fertilitetsresa

mvh/h
2012-08-21 @ 22:15:06
URL: http://plockigt.wordpress.com

Hoppas verkligen att ni står på tur nu. Håller tummarna!

Svar: Tack :)
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0