Det är riktigt tufft nu!!

Varning: Gnällinlägg, du blir INTE på bättre humör av att läsa detta!!
 
Sköterskan på Sahlgrenska berättade innan att de 3-4 första dagarna in i dieten är värst, för en del tar det upp till 7 dagar innan man når "nästa fas". Igår och idag har varit riktigt riktigt jobbiga. Jag är så huuuungrig!! Så mycket av mina tankar kretsar runt mat, vad jag skulle äta och drick om jag fick, samtidigt som jag inte vill tänka så, jag vill fokusera på varför jag gör detta - drömmen till vårt barn och kärleken till denna <3
 
Det är helt otroligt vad orkeslös jag är, det är en kamp att åstadkomma något på jobbet nu!!
 
Tack för era peppande rop jag uppskattar dem enormt!! Och jag skriver inte detta för att sukta efter mer, jag skriver bara av mig. Det känns riktigt jobbigt just nu. Jag hoppas verkligen att det blir bättre snart - det är 86 dagar kvar!!
 
Det jobbigast är att jag har bara gått ned ett halvt kilo på fyra dagar - fastän jag aldrig får känna mig mätt?! Hur är det möjligt??
 
Måndag: - 0,4
Tisdag: + 0,4
Onsdag: +/-
Torsdag: -0,5
 
Man förväntas gå ned ca 2-4 kg per vecka, dock mer i början av dieten (då det är främst vätska man förlorar i början). Jag följer till 100 % kämpar som fasen och står typ still i vikt!? Buhu  inge kul, de hopplösa känslorna är nära :(
Libra
2012-10-25 @ 21:38:06
URL: http://www.minbebis.com/blogg/libra/

Jag skickar en massa peppande styrkekramar. Du kommer att klara det. Fokusera på målet! :D

Svar: Tack!!
Fertilitetsresa

alexandra
2012-10-25 @ 23:47:40
URL: http://mlbloggen.blogg.se

förstår att det är jobbigt:( kram

Svar: Tack :)
Fertilitetsresa

plockigt
2012-10-27 @ 23:43:04
URL: http://plockigt.wordpress.com

Vill försöka peppa dig fast jag lider verkligen med dig. Jag har själv varit på Xtravaganzas soppdiet, som längst i 4 veckor, men du har en betydligt längre period framför dig... Allt jag kan säga att jag vet hur det känns, att det känns jobbigt, men det blir i alla fall lite lättare ju längre tiden går!!

Svar: Tack för att du peppar!! Ja det är iaf mycket lättare nu är för en vecka sedan :)Hur gick det för dig¨med Ztravaganza? Är det länge sedan? Hur gick det efteråt?
Tack för att du bryr dig :)
Kram!
Fertilitetsresa

plockigt
2012-11-02 @ 19:07:05
URL: http://plockigt.wordpress.com

Vad skönt att det känns bättre för dig nu!!
Jag gick ner 7 kg med efter fyra veckor med Xtravaganzas pulvershakes... Sen när jag slutade gick jag upp 2 kg, och efter ett tag mycket, mycket mer ...! :) Har provat lite olika metoder, men nu senaste året har jag kört en annan metod där jag får äta mat och det passar mig mycket bättre. Kram

Svar: Usch, det är det jag är mest rädd för: att jag ska gå ned en massa men sedan gå upp allt när jag får börja äta igen :( Fast jag ska ju få stöd av en dietist under ett år så förhoppningsvis ska det går bra. Och de säger till mig att följer jag bara kostråden så ska jag kunna hålla min vikt. Men som sagt jag är rädd...Ligger du så att du är nöjd med din vikt nu? Jag hoppas det!
Kram
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0