Ändrar dosen... igen...

Barnmorskan ringde i eftermiddags. Alla proverna som jag tog förra veckan så bra ut/så som de förväntades. Med undantag av två prover. Det ena var sköldkörtelprovet som nu låg lite väl lågt på 0,02, det kan bero på att jag har gått ned i vikt. Så nu ska jag ändra Levaxindosen. Igen. Så nu blir det 125 mg varannan dag och 100 varannan. Jag tycker sådär om att ändra dosen för min kropp tar så himla lång tid på sig innann denn vant sig vid nya dosen. Sist vi mixtrade med dosen låg jag ena provet för högt och andra provet för lågt... Och så ändrade man dosen och så var det samma sak igen lågt och högt omvartannat... Och sådär höll det på i över ett år. Men men det kan ju funka (förhoppningsvis) denna gång?
 
Det andra provet var Chrome Globin Hormon är det någon som vet vad det är? Det låg lite för högt i mitt fall. Barnmorskan visste inte själv vad det är, hon berättade att flera IVF-patienter har högt av detta ibland men att man inte gör något åt det. Så jag tror inte att det är någon fara. Jag försökte googla det men det var svårt att få någon info... Så är det någon som vet?
JZ79
2013-02-18 @ 21:13:11

När jag gogglar Chrome Globin Hormon får jag upp SHBG. Det provet togs på mig i samband med utredning.. Här finns lite länkar. Jag låg på gränsen, men inget som skulle kontrolleras igen och SU har inte sagt något om det provsvaret...
http://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6nshormonbindande_globulin
http://www.lg.se/Jobba-med-oss/Vardgivarportalen/Laboratoriemedicin/PM-och-meddelanden/Testosteron-och-SHBG-i-serum/
http://www.ltkronoberg.se/Centrum/Medicinskt-servicecentrum/Kliniskt-kemiska-laboratoriet-Vaxjo---Ljungby/Analyssortiment---Specifika-provtagningsanvisningar-/S-SHBG-Konshormonbindande-globulin/

Idag var jag hos Marianne, hon va supernöjd med resultatet :D JAg också! Fast jag har stått still sen i fredags, men idag kom mens = har samlat på mig vätska som försvinner inom några dagar + att jag inte varit på toa på snart 4 dagar :-o !! Varit bortrest och krångligt att laxera när man ska vara på resande fot..Ok enligt MArianne, bara jag gör nr 2 imorgon ;)

Nästa träff är hos Disa om en månad :) Snart i mål!!! Nu ska bara foten fixas också så jag får sätta igång med ivf´n.......

KRAM

Svar: Tack för dina länkar!! Vad duktig du är, en månad kvar!! Hur långt har du till bmi 25? Fantastiskt!! Kramar
Fertilitetsresa

Mary
2013-02-19 @ 08:52:10
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com

Jag inser ju att jag ska vara glad för att jag inte vet vad alla dessa värden betyder och står för. Det borde betyda att jag inte ligger på några gränsvärden och det är därför läkarna aldrig tagit upp det tidigare. Men samtidigt, när jag läser om alla värden blir jag nyfiken och jag är rätt vetgirig, så jag ska fråga läkaren om detta när vi ses på tisdag.

Hoppas det går bra att ändra dosen.

Svar: Bra! men just denna dos, med Levaxin är för att jag har sköldkörtlebrist det har jag haft i flera år och är diagnostiserad Hypotyreos. Värdet blir dock extra viktig när man försöker bli gravid :) Önkar Dig en trevlig helg!
Fertilitetsresa

JZ79
2013-02-23 @ 23:02:11

Jag har 7,5 kg kvar till BMI 25. "Bara" 30 dagar kvar på dieten, så jag får gå i mål när jag börjat äta lite istället. Går sakta nu när det inte är mkt kvar.. BMI ligger på 27,7 nu, aldrig nånsin vägt såhär lite (vad jag kan minnas) och har nu storlek medium i kläder. Helt galet! =) Köpte 3 tröjor i mindre storlek före dieten, annars har jag bara köpt trosor. Väntar till slutmålet innan jag shoppar byxor å fler toppar. Går numera i tights å kjol jämt för mina andra byxor är alldeles för stora. Allt minskar utom brösten. Fortfarande enorma, hade önskat de minskade liiiite iaf.. Min väninna tycker det är orättvist att inte läkarna automatiskt räknar bort 5-6 kg på mig pga bysten, haha!

Svar: Det var samma för mig, jag nådde bmimålet (24,7) efter mina tre veckor med mat :) Haha din lilla tuttfia - lycka till!! Kram
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0