Tålmodiga är ni :)

Blir rörd att se hur många ni är som tittar in här varje dag, och får samtidigt lite dåligt samvete när jag inte uppdaterar på två dagar. Fast jag vet att ni förstår det. Men det är svårt att hinna med allt med jobb och fritid. DÄR har vi en ekvation som jag inte fattar hur jag ska få ihop - eller hur andra gör: Hur får man ihop jobb och barn? Såklart olika vilket jobb man har, hur lätt någon annan kan gå in och täcka upp etc. I mitt jobb innebär det att om jag är borta om jag blir sjuk eller liknanade så ställs nästan alla möten in. Vilket resulterar i supermycket jobb när man kommer tillbaka och oerhört svårt att boka in nya möten med personerna som jag avbokat med...
 
Lyxproblem och tro inget annat än att jag gärna tar mig an utmaningen med att lösa detta. Men jag har många funderingar på hur jag ska lösa det... Jag är väl medveten om att jag måste dra ned på tiden och ambitionen jag lägger på jobbet nu, minska på mina uppdrag, ev. gå ned i tid men jag kan idag inte riktigt fatta hur andra med liknande jobb som jag fixar det? Min man kommer såklart att göra vad han kan, men vi vet båda två just nu att det kommer bli jag som till största del får ta VABdagar etc.
 
Men visst är det väl härligt att jag vågar tänka sådanan här tankar? Tro att jag faktiskt en dag ringer till jobbet och talar om att jag ska VAB.a?! Underbart!! Det jag längtar oerhört mycket efter nu är att få vara hemma med mitt barn, bara vara föräldraledig och njuta av min tid som mamma, att se min man som pappa till vårt lilla barn gosa in mig i min lilla familj - jag längtar så oändligt mycket!
JZ79
2013-02-01 @ 12:02:59

Härligt att du vågar tänka på VABdagar osv. =) Vi måste våga drömma! Det där med jobbet löser sig.
Hur går det med mat och vikt? Gått upp? Gått ner mer?
Jag är nu under 80 kg :D och har gått ner över 10 kg på 5,5 vecka!! Så jäkla nöjd. Knappt 10 kvar sen är jag i mål!
Marianne berättade om duktiga tjejer som gått ner 19,18 och 17 kg, tror minsann att DU är en av dom tjejerna? :P
KRAMAR

Svar: Eller hur?! :)Med maten går det bra, äter både lunch och middag nu - mumsigt! (säger det inte för att reta dig utan för att peppa dig till vad du har föramför dig - det blir bara bättre och bättre för var dag! Jag har gått ned ca 0,5 kg sedan jag fick äta igenn så det är ju toppen :) MYCKET nöjd är jag - och Marianne också då!!
Du är fantastiskt duktig snart har du gjort hälften! Även om det har varit otroligt jobbigt visst har det också gått fort? Jag menar fortare än vad du kunnat trp?!
kramar till dig med förhoppning om en bra helg!
Fertilitetsresa

Monica
2013-02-01 @ 17:39:15

Du skriver "men vi vet båda två just nu att det kommer bli jag som till största del får ta VABdagar etc.". Varför? Ni är ju två som har fått barn.

Med barn nummer ett delade jag och mannnen lika på all ledighet (oavsett orsak). Med barn nummer två fick han ta all föräldraledighet utom de 30 dagar som inte gick att överlåta.

Hur tänker du?

/M

Svar: Varför? ja det kan ju finnas väldigt många olika orsaker till det, arbete och sjukdom är två exempel. Jag vill inte gå in på detaljer kring detta. Jag skrev det för att visa att vi båda är medvetna om hur det ser ut JUST NU. Men saker och ting kan ju förändras? Och ännu har vi inte haft turen eller lyckan att få barn.Roligt att höra hur du och din man löste det för er del, det gäller ju att hitta bästa tänkbara utifrån den situation man befinner sig i :)
Fertilitetsresa

JZ79
2013-02-01 @ 20:10:12

Låter riktigt mumsigt att äta två mål mat!! Härligt att jag har detta att se fram emot :)
Jag har nu "bara" 9 kg kvar till normalvikt, helt galet!! Gått ner mer än hälften av vad jag ska till BMI <25 och jag har ju bara dietat i 5,5 vecka :) Än så länge ingen platå, märkligt sa Marianne, men bara att tacka å ta emot så länge kilona försvinner :) Var hos Marianne i måndags, hon är så härlig. Har gått ner 1.9 kg sen dess!?? Förstår inte hur, men så är det :P

Skönt att du går ner även vid vanlig mat. Du är så jäkla bra!! <3
Kram å ha en fin helg

Svar: Wow vad bra deet går för dig och vad skönt att slippa platåerna - de är fruktansvärt jobbigt att deala med! Jag började ju dieten med platå stod still i vikt de första fyra dagarna, det var sanslöst tufft!Härligt när det går som du önskar, det kommer säkert fortsätta - du är såå duktig - jag vet!!
Kramar
Fertilitetsresa

L
2013-02-02 @ 08:43:16
URL: http://drommenomenliten.blogg.se

Jag är också helt rörd över hur alla hjälper och stöttar varandra i den här bloggen. Särskilt den sista tiden har det betytt något enormt för mig.

Jag längtar också efter att få ringa till jobbet och säga att jag vab:ar. Det är bara vi som gått igenom allt det här som kan uppskatta alla sådana "små" saker och det är ju faktiskt rätt härligt!

Kram

Svar: Ja det är fantastiskt!! Du förstår mig precis :)Kram till Dig
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0