Tacksamhet

I måndags träffade jag alltså dietisten på Sahlgrenska. Vi pratade en hel del om hur det har varit att gå på pulverdiet i tre månader och mina tankar framåt. Jag berättade om mina farhågor med att börja äta, att jag är rädd att gå upp alltihop i ett vips! Hon berättade att det är vanligt att känna så, men sa att om jag följer kostråden så kan jag hålla vikten ganska bra. Jag har lovat mig själv att göra mitt yttersta!
 
Jag berättade även att jag har haft stort intresse för matlagningsprogram (vilket jag annars inte har) och hon berättade att det och att bjuda andra på mycket mat är typiska "anorexiabeteende" check och check! Man blir besatt av mat så är det. Men nu upphör ju den hårda dieten och det känns mycket sjönt! Utifrån min vikt bestämde hon att jag de närmaste tre veckorna ska gå på en 1400 kcal/dag diet och jag fick med mig kostråd. Från och med igår har jag bytt ut lunchen mot ett mål vanlig mat. Jag tar fortfarande shake till frukost, mellanmål och middag.
 
Det går inte att förklara den tacksamhet jag känner att få äta mat igen! En  ödmjuk tacksamhet. Och jag lovar er att jag njuter låångsamt av varenda tugga! Idag blev det kycklingfilé, kokt potatis, broccoli, ruccolasallad och några körsbärstomater - makalöst gott :)
J
2013-01-23 @ 22:57:38

Det är svårt att förstå hur det är att vara utan riktig mat så länge, men du har gjort det så otroligt bra. Kramar

Svar: Ja jag är stolt över mig själv :) Kram
Fertilitetsresa

♥ Sojkas framtid ♥
2013-01-23 @ 23:09:51
URL: http://www.sojka.se

Tack så mycket! <3

JZ79
2013-01-23 @ 23:31:34

Jag har helt plötsligt fått lust att laga mat och fixar både det ena å andra till sambon. Saknar matlagning lite, men i början va det en plåga att tänka på mat..Nu kollar jag massor med matlagningsprogram och letar nyttiga recept till mannen :)
"Bara" 60 dagar kvar nu...
1400 kalorier/dag låter vettigt. Det åt jag ett tag när jag räknade kalorier med hjälp av "shape up"-appen. Gick ner 0,5-1 kg i veckan då.
Kan för övrigt inte ha mina jeans längre, de hänger och åker ner :P Vill inte lägga pengar på byxor då jag förhoppningsvis går ner många fler kilon, så nu kör jag tights och kjol mest. Lade undan några tröjor idag också, härligt när kläderna blir för stora! Vet inte om jag ska skänka bort kläder eller om de kan funka att ha som gravid sen kanske..
Många kramar!

Svar: Oj! Jag klarade inte att laga mat, tyckte det var jobbigt att känna matoset, blev så hungrig då! Näe vänta med att köpa nya kläder, annars blir ju de för små också! ;)'Jag tänker att jag sparar mina kläder och använder dem som gravid - det hoppa jag på!
Kram kram
Fertilitetsresa

Sindyrella1983
2013-01-24 @ 09:14:47

Jag tror det kommer gå bra för dig!! Bara medvetenheten kommer man långt på!!

Åhh jag är så glad, min sambo påminde mig igår om att jag ska börja med vitaminer och Folacin (tror jag det heter) en månad före planerad benadling. Det innebär ju att jag ska starta med det nästa helg, alltså om typ en vecka!!!!! Jaaaaa det närmar sig nu! Det är en stor lättnad att känna att steg 1 är på gång, jag är på gång! =)


Svar: Åh vad spännande!! Du MÅSTE skriva tillbaka hit och berätta hur det går! Och kom ihåg: jag gillar dina långa kommentarer ;)
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0