Jag är beredd att testa det mesta...

När läkarvetenskapen säger att det inte finns något att göra finns det fortfarande val? Det finns andra läkare som rekommenderar andra tillvägagångssätt eller nya (alternativt gamla) läkemedel, det finns forskningsstudier, teorier & hypoteser. Därtill finns det naturpreparat, homeopati och inte att förglömma det okulta...
 
Jag har provat "ny medicin" (som rekommenderas i andra länder), naturpreparat (vitaminer av olika slag), homeopati (guld) Zonterapi, massage och ackupunktur. Igår fann jag, helt av en tillfällighet, en "Okult/paranormal affär" med magi, häxkonst, Feng Shui, kristaller med mera. Jag hittade och köpte detta:
 
 
 

Så jag har nu stenar bara som de är, men även i smycken och kristaller som den ovan som bara ska öka välbefinnandet.
Men mest av allt "hoppas" jag på Karneol, som jag nu har i ett armband :)
 
 
 
Som sagt, jag är beredd att testa det mesta. Nu snackar vi absolut att gripa efter de sista halmstråna. Men hur skulle jag kunna att inte göra det?
karin
2013-07-06 @ 20:32:54
URL: http://villbli3.bloggplatsen.se

Åh vad jag önskar att du bodde i Örebro och kunde prova den akupunktören som jag går hos. Han har bra statistik gällande barnlöshet också och jag har största respekt för det han gör. Trodde inte ens på det innan jag provade (mot min utmattning) men nu är jag helt såld. Jag har sålt in honom hos flera mot olika krämpor och dem har blivit hjälpta! Du är inte här ibland eller? Jag hoppas inte att du blir stressad av min tanke, det är inte meningen!

Jag håller tummarna för dig!!
Kram

Svar: Jag blir inte srressad, tack för att du tipsar!! Jag håller tummarna för DIG och hoppas att du mår bättre :) Kram
Fertilitetsresa

Anonym
2013-07-07 @ 12:54:25

Om du är öppen för allt skulle jag rekommendera boken the secret och the secret - kraften!
Funkade för mig :)

Svar: Spännande! Tack fö tipse, jag ska kolla upp det!! Kram
Fertilitetsresa

JZ79
2013-07-07 @ 19:35:28

Klart du ska gripa efter halmstrån vännen! Kramkram

Svar: Eller hur? Tack för ditt stöd :) Kraam
Fertilitetsresa

Dixie
2013-07-10 @ 22:11:18

Självklart! Efter 3mf (och 2lyckade graviditeter) är jag en självutnämnd expert på biologin kring barna"görande" ;)
Man tar tempen varje morgon, helst innan man stigit upp. När ett ägg släppt bildar gulekroppen ("såret" från ägget) progesteron (hormonen som gör att slemhinnan håller sig tjock o fin men det vet du säkert redan) börjar bildas. Progesteronet höjer kroppstempen med 0.2-1grad. Genom att skriva upp och göra ett diagram med sina värden kan man se när man haft äl. Tex ligger jag normalt på 36.5-36.8 men efter äl och fram till mens har jag 36.9-37.3 typ. Läs mer på Fertilityfriend.com! Toppenbra sätt att hålla koll på vad som händer i kroppen. Kram!!!

Svar: Tack för tipset! JAg ska absolut testa det!! Kram
Fertilitetsresa

Carola
2013-07-28 @ 03:35:03

Hejsan,

Snubblade pa din blogg nar jag forsokte komponera ett mail till mina vanner for att forklara min situation och inte visste korrekta oversattningen pa "pre-mature ovarian aging" pa svenska. Jag ar en skaning som just nu bor I USA med min man. Vi har forsokt att bli gravida nastan 2 ar men ingen tur...jag har haft problem med min menstruation sedan jag slutade med mina p-Piller och har inte haft nagon bldning pa nastan 6 manader. Min FSH ar ocksa forhojd och jag vantar pa mitt AMH resultat, men vi forutsatter att det ar lagt. Min endocrinolog foreslog aggresiv behandling med IVF...eftersom jag bor I USA sa kostar det over 200 000kr och med mina varden sa har vi laga chanser for att det ska lyckas....min man ar inte intresserad att forsoka, han litar inte pa lakravetenskapen och ar radd for sidoeffeker for mig och vart barn...och det ar inte utan att jag haller med....jobbar sjalv som biomedicinsk analytiker pa ett amerikanskt sjukhus vilket gor mig relativt insatt i alla labvarden och diagnoser....Jag gjorde som du googlade och storgrat nar jag fick mitt besked, men sedan borjade jag undersoka vara alternativ.....ju mer jag laste desto gladare blev jag...lat mig forklara....vart hormonsystem ar ett fint balanserat system dar alla vara organ jobbar i samklang....nar vi gar igenom tuffa tider eller mycket stress havererar systemet....jag insag att min stress pa jobbet plus stressen over att vara infertil har gjort sa att min kropp har stangt ner....jag ater halsosamt och tranar 4-5 dar i veckan men min vikt far inte ner, snarare tvartom, jag har varmesvallningar och kan bli oerhprt trott...sover oroligt etc...allt detta beror pa att min endocrina system ar i obalans....den tanken som slog mig var....om min kropp inte ar i balans hur kan jag begara att den ar redo for en graviditet....jag insag att oavsett om jag och min man fortsatter den naturliga banan eller valjer medicinska alternativ sa maste jag komma i balans forst....veckan efter bokade jag en tid hos en akupuntor...istallet for styrketraning sa bytte jag till yoga och jag borjade paminna mig sjalv om alla de postitiva sakerna som jag har i mitt liv...jag har alltiv varit en sann anhangare till vetenskapen men nar den medicinska vetenskapen sviker sa tror jag att vi maste ga tillbaka till var egen kropp och fraga oss sjalva hur vi egentligen mar....En av de bockerna som jag laste som helt och hallet forandrade min syn pa fertilitet och IVF heter "Making babies" av Jill Blakeway, LAc och Sami S. David, M.D. Vet inte om den ar oversatt pa svenska, men den ar helt underbar...Mitt rad: Ta det lugnt, lyssna pa din kropp och aven om ni bestammer er for AD se till att din kropp at fysiskt och mentalt redo....

Lycka till!




Svar: Tack för din fina kommentar!! Jag tar in det du säger. Jag har funderat på att börja med kundalini-yoga. Kankse ska ta tag idet nu...? Tack för boktipset - jag ska kolla upp det! Kramar
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0