Vi finns överallt!

 Sitter på vårdcentralen och väntar på att mitt blodprov ska bli klart, som jag sedan ska skicka till SU, jag kollar mitt östradiolvärde och ska ringa dem imorgon och få resultatet och nya ordinationer....
 
Efter att sköterskan tagit mitt blodprov frågade hon om det var till provrör, jag sa att det var det. Då berättade hon att hon har ett provrörsbarn hemma. Vi pratade lite om det sen. Jag blir glad när de som har varit i samma sits berättar :)
 
igår gjorde jag zonterapi (berättar mer om det sen måste åka strax) och nu har jag sprutat 450 IE i två kvällar. Och vet ni? Jag tycker att det känns som om äggstockarna stimuleras? Kam det vara så eller är det bara önsketänkande? Det känns som en ilande kall strålande känsla. Varje gång jag känner att det gör lite småont i äggstockarna ler jag - för det betyder att det funkar :) Men om det är inbillning eller inte vet jag inte... Men jag vet att jag hoppas!!
Mary
2013-03-06 @ 12:45:53
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com

Ja, vi finns överallt. Jag är så glad för din skull att det känns bra att inte vara helt anonym längre, även om det är helt ok för mig att du är det :-)

Låter mycket bra det där med äggstockskänningarna. Jag håller tummarna för att dosen ger effekt, det vet du.
Kram!

Svar: Ja jag vet att du häller tummarna för mig och det är såå skönt att veta :) Jag hejjar på dig också vet du!! Kramar
Fertilitetsresa

Sindyrella1983
2013-03-06 @ 14:52:59

Ja ibland kan smärta och obehag vara välkommet!
Min mens kom nu, så nu sitter jag i telefonkö till RMC i Malmö för att berätta den glada nyheten och få sprutstartsbesked. =)=)=)

Svar: Tjohoo! Härligt!! Fortsätt skriv och berätta vad som händer :) Kraam!
Fertilitetsresa

JZ79
2013-03-06 @ 15:48:51

Det är så skönt att höra andra säga de varit i samma situation.. Det ger hopp på nått vis.

Jag har fortfarande som mål att ta en bild på alla mediciner, sprutor osv och så småningom outa på fb vad min vardag bestått av. Fast det blir nog inte förrän efter behandling. De flesta nära vänner vet vad vi har framför oss, men på fb når man ju några fler och om någon kan tänka till å kanske förstå att det inte är så lätt för alla att bli gravid så kanske någon slipper frågan.."ska inte ni ha barn snart?"

Kram på dig!!

Svar: Jag är grymt imponerad av ditt mod!! Jaa människor behöver helt klart utbildas i detta och framförallt förstå hur lääänge man kämpar med detta... Kramar till Dig :)
Fertilitetsresa

Elin
2013-03-06 @ 16:41:08
URL: http://endrom.blogg.se

Det måste verkligen kännas skönt att höra från en som varit i samma sits som en själv så öga mot öga :)

Jag tror att man nog alltid känner allt som händer i kroppen oavsett om man förstår var de handlar om :) håller tummarna för att de stimuleras :)

Svar: Tack för tummarna!! :)
Fertilitetsresa

K
2013-03-06 @ 18:56:54
URL: http://motettliv.blogg.se

Det är garanterat en bra känning. Det växer så att det knakar i dina äggstockar och då är ömmande känslor välkomna :)
Håller mina tummar hårt!
Kram

Svar: TAAACK!! :D
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0