Det finns en plan!

Ifredags fick jag mail från kliniken. Där skrev koordinatorn om min behandlingsplan och hur jag och donatorn ska synka våra cykler. Känns helt ofattbart att det faktiskt är på väg att hända? Hur coolt är inte detta egentligen? Nu sitter en kvinna i Finland och har fått en behandlingsplan för äggdonation, för att jag och min man ska få barn! Hon kommer nu att gå igenom samma sak som jag har gjort vid ivf, med nedreglering och äggstimulering. Samtidigt ska jag nedreglera min kropp och få dena att tro att jag har ägglossning när hon har det och sedan försöka få min kropp att förbereda sig på bästa sätt för att ta emot detta fantastiska ägg!
 
Jag håller tummarna för vetenskapen just nu! Och skickar kärlek till universum och tankar till alla osjälviska och kärleksfulla människor i världen
Camilla
2013-09-29 @ 20:59:14
URL: http://omlivetefter.blogspot.se

All heder till dessa kvinnor som gör detta möjligt. Ingen lätt match att genomgå detta och hade jag inte varit bärare av en genetisk sjukdom hade jag donerat det som blir över, om det blir några. Kram
http://omlivetefter.blogspot.se

Svar: Håller med dig i allt!! :) Kramar
Fertilitetsresa

J
2013-09-29 @ 22:27:18

Så läckert det är och helt fantastiskt! Kramar

A
2013-09-29 @ 22:46:34
URL: http://ilngtansvrld.blogg.se

Så häftigt att man kan göra på det sättet. Få två kvinnor att ligga exakt lika till i cykeln. Och ännu häftigare att någon går igenom detta för att förhoppningsvis kunna ge någon annan en så stor gåva. Fint att det finns såna människor i världen. Håller alla tummar för er!

Svar: Ja visst är det!!?! Tack för att du håller tummarna för oss, vi behöver det och jag uppskattar det!! :) Kramar
Fertilitetsresa

Christina
2013-09-30 @ 13:09:34

Vilka fantastiska nyheter! Önskar dig all lycka till!

Svar: Tack snälla du :) Kram
Fertilitetsresa

Sindyrella1983
2013-09-30 @ 13:27:23

Jag tycker det är fantastiskt häftigt att det överhuvudtaget går att styra kroppen på det sättet! :) Och vad spännande!!!

Jag var på mätning av äggblåsor idag, det gick bra. Så startar med Orgalutran idag och sedan är det nytt ultraljud på fredag!

Kramar ♥

Svar: Eller hur??!! Fina äggblåser tiolkar jag det som? Hejja dig på fredag!!! Kram
Fertilitetsresa

Maja
2013-09-30 @ 16:04:19

Det är helt fantastiskt!!! Jag är så glad för er skull och att det har ordnat sig! Jag håller tummarna för er! Vi själva börjar vår behanding idag. Det är spännande men svårt att vara i ovissheten. Vi har en plan B och C ifall det inte går vägen första gången. Kram till dig!

Svar: Får man var nyfiken och fråga vad plan B och C består utav? Jag hoppas i alla fall på stora A för er!! ;) Kram
Fertilitetsresa

T
2013-09-30 @ 18:22:53
URL: http://superduperbitterfitta.blogg.se

Lycka till!

Svar: Taack :)
Fertilitetsresa

Langtarefterbarn
2013-10-02 @ 09:44:28
URL: http://langtarefterbarn.wordpress.com

Fantastiska människor som ställer upp för andra i en så osjälvisk handling.
Jag kan själv tänka mig att donera ägg när vi fått eget/egna barn.
Stoooort lycka till! Kraaaam

Mary
2013-10-04 @ 12:35:56
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com

Jag ryser när jag läser detta, vilka kvinnor det finns ändå som kan göra detta möjligt för er och andra par! Helt fantastiskt! Lycka till!

Svar: Eller hur?! Det är verkligen fantastiskt!! Tack för att du vill oss så väl <3 Kram!
Fertilitetsresa

Emma
2013-10-04 @ 22:44:33

Har läst igenom en del av din blogg och vill verkligen önska er lycka till!!
Jag själv har precis donerat ägg och känner att det är en ära att få hjälpa par till denna underbara lycka och berikning som ett barn ger en.
Håller tummarna att det går hela vägen för er<3

Svar: Åh vad underbart att läsa det du skriver! Jag har så oerhört stor respekt för det du har gjort - och VET vilken kärlek du sprider vidare, det är fantastiskt!! Stor tack (coh tack för att du kommenterade)!! Många många kramar
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0