Hälsosamma provrörsbarn!

Kolla vad jag hittade i en tidning hos tandläkaren häromdagen!
 

Bådar ju gott :)
Ebba
2013-09-12 @ 22:48:00
URL: http://ebbaspotatisar.wordpress.com

När jag frågade vår fertilitetsläkare om risker för det framtida barnet, sa hon att IVF-barn visserligen har en något förhöjd risk för neurologiska störningar och liknande, men att denna ökning orsakas av faktorerna som orsakade barnlösheten, inte av IVF-behandlingen i sig. Forskare har jämfört IVF-barn med barn till f.d. IVF-patienter som blivit spontangravida. Båda kategorierna av barn var lika friska, när man korrigerade för just tvillingfödslar, som nämns i din artikel.
Du ska ju göra äggdonation, så ditt barn kommer att vara ultranormalt ur hälsoperspektiv, eftersom äggdonatorn inte är ofrivilligt barnlös. Bara att tuta och köra!

Svar: Åh jag ÄLSKAR ditt uttryck att mitt barn kommer bli ultranormalt!! <3 Tack!!
Fertilitetsresa

Mary
2013-09-13 @ 07:33:00
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com

En av mina kollegor har två barn genom IVF. När han fick reda på att vår bebis också var ett provrörsbarn sa han: "visst är det skönt ändå, då vet man att man får friska barn". Det var fint sagt tycker jag. Och jag o sambon tänker ofta så, att provrörsbarn är resultatet av det bästa ägget och den starkaste spermien. Mycket bra förutsättningar med andra ord. Kram! <3

Svar: Jaa verkligen :) Kram
Fertilitetsresa

JZ79
2013-09-13 @ 09:33:04

Låter ju bra :-)
På G till vul nu. Mannen började nytt jobb igår å jag sa han inte fick be om ledigt direkt. En väninna möter mig i Gbg så jag inte är ensam.. Känner mig trots allt hoppfull, det får inte avbrytas idag!!!

Lyssnar på David Batras sommarprat, leta upp den på Sverigesradio.se eller deras app. Handlar om ofrivillig barnlöshet och ivf.

Mailar senare om resultatet på vul...
Kram!!

Svar: Tack för tipset! :) Kram
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0