Donatorbarnen ska kollas upp

Har ni sett? 
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article20768865.ab
 
Intressant! Fast jag tror att en av anledningarna är att flera av barnen inte vet att de kommit till genom könscellsdonation. Det hör jag från flera (av de få) vi berättar för att "Varför måste ni berätta för dem?"  För oss är det en självklarhet att de ska få veta, något annat har aldrig varit aktuellt. Men jag tror inte det är självklart för alla..
 
vad tror ni?
Anonym
2015-05-12 @ 09:55:27

Jag tycker också att det är en självklarhet. Varför ska man tysta ner något som alla säger är en så fin gåva? Varför inte prata mer om det för att göra det så naturligt som möjligt. Vi har ju bestämt att det ska vara ett lagligt alternativt sätt att skaffa barn på då finns det ingen anledning att tysta ner det. Det om nåt kan väl få barnen att känna sig speciella. Jag är helt för att prata om det så mycket att det inte blir något konstigt. Kram

Svar: Eller hur? Tack för din kommentar :) Kram
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0