Akuttid

Phu! Hittade en annan gyndr några mil bort. Som tur är hade de en akuttid i eftermiddag som jag fick.
 
Hoppas bara att det kommer funka som det ska? De verkade lite... Ja, jag vet inte? Frågande?
 
Jag berättade att jag genomgår fertilitetsbehandling med äggdonation i Finland. Att jag ska göra Frozen Embryo Transfer (FET), så jag behöver ett ultraljud för att mäta slemhinnan.
 
Sköterskan sa att hon har pratat med läkaren och att det går bra. Hon undrade om jag bor i Finland. Nej sa jag och svarade var jag bor. Men jag tyckte du sa FInland? frågade hon. Ja jag gör äggdonationen i Finland. Okej...
 
Hon sa också att besöket kostar 300 kr. Jag sa ja, men tänker att det kan ju inte stämma? Jag betalar ju 1600 kr/besök hos min vanliga gyndr...
 
Ja vi får se hur det går.. Önska mig lycka till och att jag är tjock! ;)
 
 
Saint Mary’s log
2020-01-28 @ 13:16:28

Hej, jag tänker att 300kr är väl vad ett standardbesök hos en landstingsanknuten gynekolog kostar. Jag undrar mer över varför du betalar 1600kr hos den andra och borde inte det ha gett dig frikort för länge den?

Svar: Hej!Nej eftersom det är privat så kostar det 1600 kr (annars 300 kr) och då går det inte på högkostnadskortet.
Så denna gång hade jag tur! :)
Fertilitetsresa

SuzieZ
2020-01-29 @ 08:31:11

Detta är ju ett privat ärende/besök (ÄD utomlands ingår ju inte i landstingsvården) så då betalar man vanligtvis den privata taxan. 1500kr har jag betalat men det beror väl på vilken gynekolog man går till.
Har du tur har de inte koll på att detta är ”privat” så då tackar man ju inte nej till standard pantientavgift!;-)
Lycka till!!

Svar: Precis! Det blev 300 pix denna gång! Gött, med tanke på alla kommande kostnader :)
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0